El 9è Black Music Festival aposta per la qualitat i els músics de casa

El festival tindrà lloc del 5 al 26 de març, amb un pressupost de 136.000 euros

El Black Music Festival s'adapta als temps de crisi amb un pressupost de contenció –136.000 euros, un 5% inferior al de l'any passat– i entrades a preus molt raonables: «Si altres anys l'entrada més cara havia arribat als 25 euros, aquest any no supera els 20 euros, i la mitjana de tots els concerts està al voltant dels 12 euros. A més, hi ha un abonament que permet anar a 7 concerts per 50 euros i també hem fet paquets d'entrada i hotel per a la gent de fora. Ja no podem oferir preus més competitius», deia ahir Planagumà en la presentació oficial del festival a l'Ajuntament de Salt, acompanyat per l'alcaldessa, Iolanda Pineda, i el músic saltenc Nito Figueras, que dirigeix la Black Music Experience: una banda de deu músics catalans que inaugurarà el festival i que ha estat creada per a l'ocasió com a primera producció pròpia del festival. El repertori de la BME va dels clàssics del soul i el rhythm'n'blues com ara James Brown, Ray Charles i Aretha Franklin fins a Robert Palmer i Tower of Power, passant per Stevie Wonder i Michael Jackson. La inauguració d'aquesta novena edició es completarà, el divendres 5 de març, amb una altra proposta inèdita: The Gruixut's vs. The Rock & Roll Brothers, amb un repertori de clàssics del rock'n'roll adaptats al català, que serà un avançament del proper disc dels empordanesos.

Escenari cultural viu

L'alcaldessa va destacar el Black Music Festival com una peça clau de l'«escenari cultural saltenc, que és viu i ric en continguts de qualitat». De fet, gairebé tots els concerts d'aquesta edició tenen lloc a La Mirona, excepte el de Juan Pedro, que tancarà el festival el 26 de març a l'Auditori de Girona, i el de l'Always Drinking Marching Band, que oferirà una de les seves peculiars cercaviles per la Rambla de Girona, el dissabte 6 de març, l'endemà de la inauguració. El festival ja està escalfant motors amb cinc concerts previs, un dels quals ja va tenir lloc dissabte passat a Ca l'Amadeu de la Cellera de Ter. Queden pendents el que portarà a terme avui Grateful Blues a l'Ateneu de Banyoles, demà La Senyora a les Mines d'Osor, demà passat Toni Beiro a La Fàbrica de Celrà, i el dijous 4 de març Joan Rovira Acústik a l'Abeurador-Patagònia de Banyoles.

Fora de Salt, el festival també ha programat una nova edició de la mostra de cinema documental musical Black Music & Films, amb tres projeccions al Cinema Truffaut i el Museu del Cinema, i dues activitats més a la Casa de Cultura de Girona: el taller de country blues o blues rural, el 13 de març, i la sessió sobre els orígens sudanesos del blues, el dia 20.

Entre els 19 concerts i 30 artistes d'aquesta edició, destaquen els britànics US3, que van ser claus en la popularització de l'acid-jazz; la brillant secció rítmica que formen el baixista TM Stevens i la bateria Cindy Blackman, i la presència del guitarrista nord-americà Marc Ford, que va ser membre de The Black Crowes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
CULTURA

Mor Roger Corman, icona del terror i mestre de grans cineastes a Hollywood

Música

‘Zorra’ no convenç i situa Espanya a la cua d’Eurovisión 2024

Malmö (Suècia)
La crònica

Blanes estén una catifa vermella

La crònica

Dia de flexió i de reflexió en el festival Trapezi

música

Grabu: “Faig una música que aquí és poc habitual”

girona
Cinema

‘Mexican Dream’, de Laura Plancarte, corona el palmarès de DocsBarcelona

Barcelona
Arts escèniques

El Festival Z acollirà 16 projectes escènics

Girona

Últim dia per veure les noves tendències del circ al Trapezi

REUS

Les Festes de Maig omplen els carrers de música i cultura popular

LLEIDA