Economia

ERO temporal per als 235 treballadors de Derbi a Martorelles

Economia

Els 235 treballadors de la planta de Derbi de Martorelles (Vallès Oriental) són les últimes víctimes de la crisi laboral que viu el món del motor, un dels més castigats per la recessió econòmica. L'empresa va comunicar ahir als sindicats que ha presentat un expedient de regulació d'ocupació (ERO) de 37 dies per adaptar la fabricació a la caiguda de les vendes, que ha estat del 70% en el cas del mercat espanyol.

Derbi ja va intentar a finals d'any presentar un ERO temporal per a 90 persones. Les mesures de flexibilitat acordades llavors amb la plantilla el van aturar, però ara s'han esgotat i, a més, s'ha confirmat que aquest any encara serà més dur del que es preveia. Fonts sindicals que estudiaven ahir la documentació lliurada a Treball per la companyia indiquen que la previsió de vendes per a aquest any és de 35.000 motos, en comptes de les 50.000 unitats matriculades el 2008.

Com explica el delegat sindical de CCOO a Derbi, Fernando Cornejo, la companyia destina el 90% de la producció a l'exportació, sobretot a França, un dels mercats que han tingut una evolució més dolenta.

Complementar els sous
Un cop obert el període de consultes, els sindicats intentaran ara reduir els acomiadaments i aconseguir millorar les condicions dels afectats fent que l'empresa complementi els sous i excloent de l'ERO els empleats més grans.

Els representants dels treballadors demanaran també que l'expedient inclogui un pla de viabilitat. De tota manera, Cornejo destaca que en el cas de Derbi els sindicats creuen que està fent una aposta per Martorelles: "De cara a aquest any, tenim cinc models nous i es parla d'una nova inversió per a la planta". De fet, el centre del Vallès està agafant bones posicions en el segment de motos petites i esportives.

El problema de fons és que el sector de les dues rodes està notant amb força la crisi del motor i, a més, se sent desemparat. Els fabricants reclamen ajudes similars a les ofertes als fabricants de cotxes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat