Economia

Seat canvia de president en ple procés d'assignació del nou Audi Q3

La direcció de Volkswagen (VW) ha decidit substituir l'actual president de Seat, Erich Schmitt, en ple procés d'assignació del nou Audi Q3, a la fabricació del qual opta la planta de la filial espanyola a Martorell.
Schmitt, enginyer alemany de 62 anys, serà rellevat a partir del pròxim 1 de setembre per James Muir, exconseller delegat de Mazda Motor-Europe.

L'inesperat anunci de Volkswagen es produeix tan sols un dia després que la multinacional alemanya decidís, en una reunió a Barcelona, ajornar la possible adjudicació d'aquest model a Martorell al·legant el desacord sindical existent a Seat sobre la necessitat d'aplicar la congelació salarial.

La direcció de Seat ha assegurat aquest dimecres al comitè d'empresa que la decisió de substituir Schmitt, que en els últims anys ha patit diversos problemes de salut, estava presa des de fa temps i no té res a veure amb la determinació de quina planta del grup produirà el Q3, segons han indicat fonts sindicals.

Incertesa
L'anunci, això no obstant, ha generat sorpresa i "certa incertesa" entre la plantilla de Seat, que tem que la factoria catalana quedi en una posició "de debilitat" davant les altres plantes del grup que opten a produir el futur model d'Audi, com la de Bratislava (Eslovàquia) o la de Gyor (Hongria).

Schmitt, que va assumir la presidència de l'automobilística a final del 2006, continuarà estant al capdavant de Seat durant els pròxims sis mesos, de manera que encara haurà de defensar davant VW la idoneïtat de la planta catalana per produir el Q3.

De moment, segons la multinacional, l'únic inconvenient que existeix per acoblar aquí el vehicle és la inexistència d'un acord sindical respecte a l'aplicació d'una congelació salarial que permeti reduir els costos laborals.

Només UGT s'ha avingut a congelar un any els salaris, mentre que CCOO i CGT rebutgen la mesura.

Schmitt, que a partir de l'1 de setembre assumirà noves responsabilitats en Volkswagen, serà substituït en Seat pel britànic de 50 anys James Muir, exconseller delegat de Mazda Motor-Europe.

Muir, que va estudiar Màrqueting internacional europeu i és un reconegut coneixedor de la indústria automobilística, va començar la seva carrera a l'àrea de planificació de Ford UK (Regne Unit), on va desenvolupar funcions de responsabilitat entre 1994 i fins a mitjan de 2001, finalment com a director dels Serveis de mercadotècnia.

Fonts sindicals han indicat a Efe que Muir, gran expert en vendes, que "és el que necessita Seat", pot aportar a la companyia "una política comercial diferent" i necessària en el context de crisi actual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Diputació i Cecot renoven el programa per garantir el relleu d’empreses en actiu

Terrassa

L’operador Jet2holidays creix un 20% a l’aeroport de Girona

vilobí d’onyar
Economia

Collboni diu que “s’activaran totes les palanques” per evitar els efectes de la massificació turística

Barcelona
Economia

El Port de Barcelona busca aliances amb el Quebec

Barcelona
turisme

Cardona s’incorpora a la ruta de productors de sal europeus

CARDONA
TURISME

L’hotel Sa Punta es modernitza i explora allargar temporades

BEGUR

El preu s’encén i s’apaga

Barcelona
Anna Colomer
Coach i experta en dinàmiques d’alt impacte

“L’impacte emocional de caminar sobre vidres i brases transforma”

Barcelona
Informació especial

Windforce 3D apropa la impressió 3D a les activitats més industrials