Comencen les obres de dos dels nous peatges de l'AP-7 que tindrà el Penedès

Els peatges de Gelida i Vilafranca Nord ja han començat, els altres dos ho faran aviat

Els operaris ja han començat els treballs de preparació del terreny i el desbrossat de plantes, arbustos i ceps per construir dos dels peatges tancats on entre final d'any i principi del 2011 els usuaris de l'autopista s'hauran d'aturar i recollir els tiquets si hi accedeixen o abonar el seu cost si hi surten, a l'Alt Penedès. L'empresa Acesa-Abertis ha començat a construir els peatges després que el Ministeri de Foment donés els permisos per fer les obres. El projecte de creació dels peatges tancats a Martorell, Gelida, Sant Sadurní d'Anoia, Vilafranca Nord, Vilafranca Centre, Vilafranca Sud, Altafulla, Tarragona-Reus i Vilaseca-Salou permetrà l'eliminació dels peatges troncals de Martorell, el Vendrell i Tarragona i l'usuari pagarà només el tram que hagi fet.

Els primers accessos on s'ha començat a treballar són els de Vilafranca Nord, on ja hi ha els accessos actuals, i a Gelida, en una zona on fins ara no hi havia accessos. La notícia de l'inici de les obres ha estat molt ben rebut per l'Ajuntament de Gelida perquè es dóna resposta a la petició que durant molts anys havia fet l'ens local per poder comunicar-se d'una manera ràpida amb la capital de la comarca, amb Vilafranca del Penedès. Actualment, Gelida només té accés directe a l'autopista per anar a Barcelona però no per anar en direcció sud. Si els gelidencs volien evitar els revolts de la C-243b havien d'entrar a l'autopista fins a Martorell i fer mitja volta. L'Ajuntament de Gelida ha informat aquesta setmana de l'inici de les obres i ha recordat les negociacions que l'alcalde, Lluís Valls (PSC), ha fet per tal que els tram entre Gelida i Vilafranca sigui gratuït, d'igual manera que mantindrà aquesta gratuïtat el de Vilafranca a Sant Sadurní d'Anoia. Tant les obres que es fan a Gelida i a l'accés Vilafranca Nord tindran un peatge amb set vies. El projectes que finalment executarà Acesa a Vilafranca no inclouen la majoria d'al·legacions que va presentar l'Ajuntament, com ara la reducció de vies fins a quatre.

A l'accés Vilafranca Sud, la solució final adoptada pel Ministeri de Foment ha estat la canalització i el desviament amb un mur de formigó de la riera de Llitrà, segons va apuntar ahir el regidor de la CUP, Llorenç Casanova. La formació que sempre s'ha mostrat en contra de la creació dels peatges va pressionar perquè es preservés el tram de la riera que quedarà afectat. «L'Ajuntament gasta diners per restaurar la riera i quan s'arribi al peatge es veurà un mur de formigó.» Casanova va criticar ahir l'opacitat del ministeri i Acesa, ja que van fer prospeccions arqueològiques a la zona «i encara no han dit res sobre el que es va trobar allà i el projecte no diu res sobre com es preservaran els camins de la zona».

La CUP demana que paguin l'IBI

El grup municipal de la CUP ja ha fet arribar al govern local (CiU) la petició perquè l'Ajuntament tramiti a partir de la posada en marxa dels peatges a Vilafranca –en seran tres: Vilafranca Nord, Centre i Sud– la demanda perquè l'empresa concessionària aboni a l'ens local els impostos de l'IBI i l'IAE per l'ocupació dels espais i els beneficis que generarà l'activitat econòmica. El govern local, segons explica la CUP, està avaluant les possibilitats legals de la petició amb una de les entitats municipalistes a les quals pertany l'Ajuntament, una dada confirmada ahir per l'alcalde Pere Regull. Segons explicava el regidor de la CUP, Llorenç Casanova, la petició compta amb jurisprudència a favor en un altre municipi. Fins ara la petició de Vilafranca no es podia plantejar perquè els diners de recaptació estava centralitzat a Martorell. Amb el nou sistema l'empresa sí que farà una activitat al municipi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.