Educació

El curs comença amb cinc centres de nova construcció

Les actuacions en infraestructura educativa al Camp han suposat una inversió de 48,5 milions d'euros

El nombre d'espais provisionals es redueix, tot i preveure que la xifra de matriculacions pugi fins als 108.000 alumnes

Cinc centres educatius obriran les portes per primera vegada dimarts, amb l'inici del curs escolar. El Departament d'Educació ha invertit 25,8 milions d'euros en la construcció de noves escoles i instituts. La despesa en els equipaments educatius ha pujat fins als 48,5 milions d'euros si es comptabilitzen les grans ampliacions (19,5 milions) i els costos en millores i rehabilitacions (3,1 milions).

L'obertura de nous centres i les actuacions d'ampliació en altres han suposat l'eliminació d'una quarantena de mòduls provisionals. El director dels serveis territorials d'Educació a Tarragona, Vicent Villena, es mostrava satisfet pel nou escenari: “Podríem dir que hem agafat el pas al creixement demogràfic” i el compromís del govern és “que els mòduls passin a la història”. El departament calcula que es matricularan uns 108.000 alumnes als centres de primària i secundària del Camp i uns 3.000 més que fa un any. La progressió demogràfica, però, “fa preveure una davallada de la matriculació els pròxims deu anys”. Villena va atribuir la disponibilitat de noves escoles i de les ampliacions a la bona programació de sòl per a equipament educatiu que han realitzat els darrers anys alguns ajuntaments.

Primera escola institut al Camp

L'escola institut Pi del Burgar, de Reus, és el primer edifici escolar del Camp construït amb la nova concepció de continuïtat dels cicles d'ensenyament obligatori –primària i ESO–. El departament en planifica d'altres, a les principals ciutats de comarca, atès que “s'entenen bons per a l'organització pedagògica” i –afegia Vicent Villena– “per al trànsit en la demanda de places entre la primària i la secundària”, arran de les fluctuacions d'alumnes que s'adverteixen entre els dos cicles els propers anys. A Reus s'ha aprovat la construcció d'una segona escola institut, sense data de construcció, i a Mont-roig hi funciona el Joan Miró, tot i que els alumnes de secundària estan allotjats en instal·lacions provisionals, mentre s'espera la nova construcció.

Obres immediates

Inici l'octubre vinent

Escola Els Quatre Vents (Sant Jaume dels Domenys)

Institut Ramon Barbat i Miracle (Vila-seca)

Escola La Bòbila (Cambrils)

Institut Els Pallaresos (Pallaresos)

Institut de Roda de Berà (Roda de Berà)

Inici al gener

Institut de Reus

Escola de Riudoms (Riudoms)

Institut Fontanelles (les Borges del Camp)

Inici a l'abril

Institut de Segur de Calafell

Inici al juliol

Institut La Mar de la Frau (Cambrils II)

Nova imatge i plans de futur al Vidal i Barraquer

L'institut Vidal i Barraquer ha adequat i ampliat les instal·lacions tot i que no ho ha fet amb l'oferta educativa. El centre està en procés d'eliminar l'oferta d'ESO i centrar la formació en estudis professionals relacionats amb les activitats econòmiques locals.

La URV, en l'Espai Europeu d'Educació

La Universitat Rovira i Virgili (URV) comença el curs acadèmic dilluns vinent amb un calendari on cada centre organitza les seves activitats d'acollida i l'inici de les classes regulars. Els alumnes que comencen els estudis ho faran, en la seva totalitat, en el nou sistema derivat de la integració a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES). Per a aquest alumnat s'ofereixen 37 titulacions de grau i 49 màsters i, en aquest nou marc, s'impartiran per primera vegada els graus d'enginyeria, arquitectura, fisioteràpia i nutrició humana i dietètica. Les titulacions de primer i segon cicle (diplomatures, llicenciatures i enginyeries) vigents es continuen impartint fins a l'extinció progressiva. També es troben en aquest cas les llicenciatures de segon cicle.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.