Empreses

L'empresa Alqvimia de Tortellà exportarà a la Xina a principis del 2013

L'empresa ven actualment alta cosmètica natural a 20 països d'arreu del món.

Produeix unes 450.000 unitats anuals i treu al mercat tres nous productes a l'any

L'empresa Alqvimia, especialitzada en alta cosmètica cent per cent natural, obre mercat la Xina a principi de l'any vinent. “Al consumidor xinès li agrada molt Alqvimia, perquè nosaltres venem tradició”, va assegurar el perfumista i fundador de l'empresa amb seu a Tortellà, Idili Lizcano.

El 35per cent de la producció de l'empresa es ven a l'estranger i el 65 per cent restant, a l'Estat espanyol. Aquestes xifres, però, segons Lizano es volen invertir amb l'obertura d'aquests nous mercats. L'empresa ven actualment a 20 països entre els quals hi ha el Regne Unit, Corea, Taiwan, Hong-Kong, Bèlgica, Luxemburg, Jordània, Itàlia, Portugal i Mèxic, a més dels Estats Units. Disposa de tres botigues i tres espàs –punt de venda i espai de teràpia– a Hong-Kong, dues botigues a Mèxic i una a Kazakhstan que s'ha inaugurat fa un mes. També tenen previst obrir establiments propis a Singapur tan bon punt tinguin els permisos, i a Xangai. Pel que fa a l'Estat espanyol, disposen de tres botigues pròpies situades a Girona (Santa Clara), Barcelona (Rambla Catalunya) i Madrid, i uns 250 “espais Alqvimia situats en centres d'estètica”.

Entre els productes estrella d'Alqvímia hi ha el Seductive Man, “un cosmètic sensorial únic en forma d'oli corporal, que ha sortit fa molt poc al mercat –cada any treuen dos o tres productes nous– i que s'ha dissenyat específicament per potenciar l'essència masculina i el poder de seducció de l'home”. Aquest mateix producte dedicat a la dona s'anomena Sensuality Body Nectar Woman i també és un dels preferits pels amants d'Alqvimia. Segons Lizcano, Sensuality es va crear el 2007 perquè “l'empresa creu fermament en l'energia femenina i en els seus valores, i per això hem fet una gamma específica per afavorir la bellesa, la sensualitat, l'autoestima i l'essència de la dona”.

Hi ha altres dos productes que destaquen: el Body escultor, “producte que crema el greix de manera natural”, l'anomenat Bust Firming Oil que a més d'hidratar, millorar l'elasticitat cutània i el to muscular dels pits amb una acció altament regeneradora i tensora, l'empresa assegura que “en dos mesos realça el bust fins a 2,2 centímetres”. “I això ho diem perquè hem fet estudis molt seriosos i s'ha pogut comprovar científicament en laboratoris”, assegura Lizcano.

Alqvimia disposa actualment d'unes 300 referències entre aigües de colònia cremes facials, olis facials i corporals, emulsions corporals, gels de bany, mascaretes, algues, fangs i concentrats d'olis essencials, entre d'altres. Hi treballen una trentena de persones, produeix unes 450.000 unitats a l'any i el 2011 va tancar amb una facturació de 4,5 milions d'euros.

La seu d'Alqvimia és a Can Duran de Tortellà, una casa de l'any 1324 “on jo vaig començar”. “Volia crear una empresa i a la veda demostrar que es pot crear riquesa des de la natura, estimant-la i respectant-la. No podem destrossar la natura en nom de l'economia”, va comentar el seu fundador, que va assegurar que darrere Alqvimia “hi ha una estructura empresarial seriosa”. A la casa ara hi ha les oficines i una sala on es fan cursos per a professionals, a més d'un petit espai on les visites poden veure productes i maquinària que Lizano va utilitzar quan va crear l'empresa. Al poble de Tortellà també hi té la fàbrica (són les instal·lacions on antigament es fabricaven les xiruques) i a Besalú hi ha muntat el magatzem d'expedició. L'empresa també té una seu a Barcelona (a Consell de Cent), on hi ha el departament d'exportació i formació.

Lizcano assegura que els productes d'Alqvimia “són bons per a la salut”. Tot i que no vol anomenar marques, el propietari de l'empresa assegura que al mercat hi ha cosmètics que “són còctels de química”. “A Alqvimia no hem jugat mai amb la salut i per això sempre hem fet productes naturals d'alta qualitat”, va dir Lizcano, que assegura que alguns productes els recullen els mateixos de la terra i d'altres els importen perquè “hi ha olis essencials que no es fan aquí”.

Alqvimia es va crear el 1984 de la mà d'Idili Lizcano, que tot i que és filòsof de formació va decidir dedicar-se a la cosmètica i als perfums perquè ja de ben petit tenia “un do especial per als perfums i les fórmules” i “sempre que podia anava als grans magatzems a olorar les colònies i els perfums”. “Vaig començar sent un artesà, però amb un do. Jo els somnio, els perfums i les fórmules”, va assegurar. Així que Alqvimia es va convertir en la primera marca de cosmètica natural i d'aromateràpia de l'Estat espanyol que tenia la missió d'aconseguir “arribar a la bellesa absoluta a través de la transformació del cos i de la ment”. Va començar a vendre els productes, primer a botigues de productes naturals i uns anys més tard van fer un tomb cap a l'estètica, i ara “som una de les dues o tres empreses líder de l'Estat espanyol en estètica professional”. Segons Lizcano, un estudi d'una empresa de màrqueting diu que els productes d'Alqvimia “són els més valorats entre els professionals de l'estètica”.

Facturació

4,5 M€

Treballadors

30

Any de fundació

1984

És una empresa especialitzada en alta cosmètica natural, que innova en el concepte de la bellesa integral de forma “revolucionària” i amb l'elaboració de productes que són cent per cent naturals i que “tracten amb total eficàcia els cos, la ment i l'esperit”.

“Ens copien constantment”

El departament d'investigació d'Alqvimia “és molt creatiu”. Abans de treure un producte estudien el mercat per saber què és el que manca i què busca el client. Lizcano assegura que Alqvímia no copia els productes que hi ha al mercat i en canvi “a nosaltres ens copien constantment”.

Alqvimia potencia la formació entre els professionals que utilitzen o venen els seus productes perquè “el secret per apreciar el que és bo es troba en el coneixement”. “En el cas d'Alqvimia, en nodrir-se de la perfumeria, l'aromateràpia l'alquímia i d'altres disciplines, necessites saber i conèixer per entendre-les i apreciar tots els beneficis que puguin aportar-te”, va explicar. És per això que l'empresa disposa d'un departament especialitzat que té l'objectiu de formar i apropar el públic als secrets de l'alquímia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.