Economia

Pronokal no passa gana

La firma de nutrició per perdre pes preveu noves compres al nord d’Europa

Tres quartes parts de les vendes es fan a Europa i la resta, a l’Amèrica Llatina

Pronokal és una empresa de tractaments per perdre pes especialitzada en els casos de persones que necessiten baixar molts quilos (uns nou al mes) per motius de salut. Ha teixit una important xarxa de metges prescriptors que deriven els seus pacients a la firma catalana, que els ofereix productes i suplements alimentaris, combinats amb serveis com ara la planificació d’exercici físic i suport dietètic i psicològic.

Gràcies a l’èxit d’aquest sistema de seguiment personalitzat, han aconseguit créixer des de Barcelona a tot l’Estat -tenen oficines a Madrid i València-, a Europa i a l’Amèrica Llatina, amb una presència en catorze països. Un salt important en la internacionalització va tenir lloc el 2018, amb l’adquisició de Società Dietetica Medica (SDM), que va significar la incorporació d’Itàlia, Turquia i Polònia. Ara tenen sobre la taula alguna operació de característiques similars al nord d’Europa: “Ha de ser una firma de tractaments professionals i des de la perspectiva de la salut”, explica Andreu Puig, conseller delegat.

El tractament de Pronokal es basa en els desenvolupaments del professor George L. Blackburn de la dieta cetogènica, que a diferència de la hipocalòrica, permet perdre pes ràpidament i sense patir gana ni falta d’energia. Es tracta d’una dieta amb gran predicament en altres països, per això fa quinze anys un grup d’emprenedors francesos va optar per fundar l’empresa a Barcelona, on aleshores era una novetat. El març del 2017, Pronokal va ser adquirida pel fons d’inversió d’Abac Capital (Metalcaucho, Figueras, etc.), que en va renovar la cúpula directiva.

Actualment, la firma de dietes factura uns 50 milions d’euros, tres quartes parts a Europa (el 35% a l’Estat espanyol). L’estratègia de creixement geogràfic és només una pota dels plans de futur. Pronokal també treballa en noves línies de negoci. D’entrada, ha desenvolupat un tractament, anomenat Define, orientat a les persones amb sobrepès moderat que vulguin perdre entre cinc i deu quilos de greix molt localitzat. També preveu expandir la marca Kalibra, de l’adquirida SDM i centrada en el canal dietista, per tot arreu menys a Espanya.

La tercera pota del creixement és el desenvolupament d’eines digitals. Pronokal vol fer escalar els seus tractaments amb aplicacions que permetin controlar-los i planificar-los d’una manera automatitzada gràcies a la tecnologia. Actualment, la companyia té 60.000 pacients a tot el món, dels quals 20.000 a l’Estat. El 80% dels clients són dones d’entre 35 i 60 anys. El sobrepès és un dels principals problemes de salut de la societat occidental, amb una important incidència en moltes malalties. Els metges se solen inclinar per tractaments farmacològics i per les operacions, però falla l’acompanyament.

Pronokal no llicencia la marca, perquè no en vol perdre el control. Una part dels ingressos venen de la venda de productes alimentaris i suplements vitamínics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia