Arts escèniques

Ballar el dolor d’Amaya

Un cuerpo infinito és el resultat de dos anys d’investigació a l’entorn de la mítica bailaora Carmen Amaya. Olga Pericet (que va rebre el Premio Nacional d’interpretació de dansa del 2018 per aquesta peça) el presenta des d’avui fins diumenge al Mercat de les Flors. Amb la dramatúrgia de Roberto Frattini, van voler distanciar-se al màxim del mite per mirar amb perspectiva i detectar la part humana d’aquesta artista. Pericet està molt satisfet del projecte que l’ha duta a intuir el dolor d’Amaya, que “semblava que tenia tot, però no tenia res”.

Pericet manté l’evolució cap a noves formes musicals (als músics de flamenc s’incorpora una trompeta jazzística i un quartet de veus líriques) i coreogràfiques (sense voler trencar del tot amb el flamenc) i escèniques (una projecció amb imatges deteriorades d’Amaya, per donar el to fantasmagòric i altres de referents simbòlics). En aquest viatge, va ampliant la seva targeta de presentació fora de les esferes flamenques, a les quals no renuncia tot i que admet que es tanquen massa en sí mateixes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia