Serveis

la crònica

Universitaris i algun despistat

A les vuit menys un minut, quan arrenca de Figueres el segon tren de Rodalies –el que estrenarà el recorregut complet, ja que el primer s'ha espatllat–, el vagó de davant és acaparat per la comitiva d'autoritats i premsa, el segon està buit del tot i al tercer hi ha una vintena de passatgers, gairebé tots estudiants de la UdG. Destaquen que l'horari del nou tren els va molt bé (arriba a Girona a les 8.38 h). En Marc, que estudia econòmiques i va amb tres companys, diu que fins ara n'havien d'agafar un molt d'hora perquè el següent ja passava massa tard. Coincideix amb la Carla, estudiant de pedagogia, que viatja amb dues companyes i que subratlla que abans els sobrava quasi una hora i s'havien d'aixecar molt aviat. També hi ha la Sukayn, que va sola a la UdG però que no estava assabentada dels nous horaris i ha anat a parar al tren perquè se li ha escapat l'habitual. Al vagó també hi ha algun altre viatger casual, com la Wanda, que senzillament ha agafat el primer tren que passava.

Al primer vagó, prop de les autoritats, hi ha assegut l'Antonio, un jubilat que ha volgut estrenar el servei “per passejar una mica”. És de Caldes, però ha passat la nit a casa d'un familiar a Figueres per fer tot el recorregut sencer Figueres-Blanes. Ja ho va fer l'estiu passat per inaugurar el Sunrail.

No puja ningú fins a Flaçà, on pugen tres persones. L'Ángeles s'asseu a uns metres de l'Antonio. És una altra despistada: “He vist el tren i no entenia què passava. No sabia si havien tret el de després o era el d'abans que anava tard i he pujat perduda del tot.”

A Girona el tren es buida de passatgers –mentre les autoritats van augmentant– i al tercer vagó en lloc dels universitaris hi ha ara tres persones. Una és en Carles, que va a Calella a veure la xicota. “Fins ara era un trajecte una mica pesat pel transbord. A vegades preferia agafar el cotxe.” Els altres dos són una parella que va a Santa Susanna. Ella, la Tahidelys, hi va a fer un treball de la Universitat. De fet, hi havia d'anar la setmana passada, però en saber els nous trajectes va decidir esperar-se. Després de passar per les diverses estacions sense gaire moviment de passatgers, el tren arriba a Blanes a les 9.20 h, quatre minuts tard. Just després arriba el tren en direcció contrària també amb uns minuts de retard. No hi puja ningú cap a Girona.

Dues hores després allà esperem el següent tren alguns periodistes per fer el viatge de tornada i tres estudiants de la UdG. En Quim és de Mataró però ahir va anar a parar de retruc a Blanes i la nova línia li anirà molt bé. També a l'Israel, que es queixa dels transbords que ha fet els últims tres anys i no sabia res del nou servei: “Ho he vist anunciat a les pantalles i ho he preguntat.” Sí que n'estava informat en Jaume, que insisteix que “fa anys que fa falta aquest tren, perquè amb el transbord es trigava més d'una hora per anar a Girona”. De fet, n'està molt, d'informat: “No hi ha tantes freqüències com amb Barcelona però els horaris em van bé. A més, és més econòmic que l'autobús.”

Al tren hi ha unes deu persones per vagó. Per exemple, en Luis, un maître que viu a Arenys i que, tot i tenir feina a Barcelona, viatja a Girona a obrir “noves fronteres professionals”, ja que ara li suposa el mateix temps de trajecte. I la Xaro, que ve amb una amiga des de Premià i explica que pensaven anar a Sants per agafar el tren de Girona i a l'estació els han informat del nou servei. I dues estudiants més de la UdG. En aquest cas, de Tordera: la Tània, que ja mirava de fer transbords curts, i la Delmy, que fins ara usava més el bus. Més enllà hi ha de nou la Tahidelys i el seu xicot, que tornen de Santa Susanna: “Hem hagut d'esperar una hora a l'estació però en general ens ha estat tot bastant còmode.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.