Infraestructures

infraestructures

El nou enllaç de l'AP-7 a Sant Gregori ja va prenent forma

L'obra ocupa una part dels carrils en direcció nord de l'autopista, que s'han hagut de desviar

Es treballa també a l'enllaç de Fornells, en una fase més inicial, i s'acabarà a principis del 2013

Les obres d'ampliació de l'autopista es concentren actualment en dos dels tres nous enllaços de la circumval·lació de Girona, el de Fornells i el de Sant Gregori-Girona Centre. De fet, Abertis presentarà demà davant de representants de la societat gironina l'estat dels treballs d'ampliació de l'AP-7, que estan ja gairebé acabats, llevat d'aquests enllaços i de la capa d'asfalt definitiva que s'ha de començar a col·locar aviat.

En el cas dels enllaços, no es van poder adjudicar els de Sant Gregori i Fornells fins a finals de setembre de l'any passat, més tard del previst, a causa del retard en l'aprovació del projecte per part del Ministeri de Foment. En el cas del de Vilademuls, l'Estat no va donar-hi el vistiplau fins a inicis d'aquest any pels canvis de planificació a l'N-II, ja que ara l'enllaç haurà de connectar amb una via d'un sol carril per sentit, quan en principi estava previst que ho fes amb la carretera ja desdoblada. Les darreres previsions d'Abertis apuntaven al fet que l'enllaç de Sant Gregori estigui acabat a finals del 2012, el de Fornells a inicis de l'any vinent i el de Vilademuls, a finals del 2013. Quan es va presentar el projecte, la planificació era tenir-ho tot a punt a principis del 2012. Entre Fornells i Vilademuls, l'AP-7 farà les funcions d'A-2.

Pel que fa als dos enllaços ja començats, en el cas de Fornells les obres consisteixen, sobretot, en el moviment de terres i la instal·lació de canalitzacions subterrànies a banda i banda de l'autopista. En canvi, a Sant Gregori els treballs van més avançats, i el moviment de terres, sobretot a la banda més propera a Girona –on hi haurà el peatge–, ja deixa entreveure el nou nus viari. A més, s'està actuant també des de fa poques setmanes a la mateixa calçada de l'autopista, on s'estan començant a fer les estructures per connectar una i altra banda de la via. Això fa que en aquest tram s'obligui a una reducció de velocitat, ja que només hi ha dos carrils per sentit. De fet, el traçat s'ha hagut de desviar i les obres es concentren ara en la part de la calçada en direcció nord.

Voladures a Domeny

D'altra banda, des de l'Ajuntament de Girona es va informar ahir que arran d'aquestes obres està previst que demà la constructora faci diverses voladures de baixa intensitat. De fet, les voladures es produiran dos cops per setmana a partir de demà, els dilluns i els dijous, i durant uns quatre mesos. S'instal·larà un sismògraf per controlar que els treballs es facin correctament, tenint en compte que els edificis més pròxims no són habitatges sinó naus industrials.

Homs, “proper” al #novullpagar

El portaveu del govern, Francesc Homs, va dir ahir que el govern se sent “molt proper, des del punt de vista de l'estat d'ànim”, al moviment No vull pagar, que s'ha popularitzat a través d'internet, per no pagar els peatges i protestar, així, contra la discriminació de Catalunya en aquest sentit. Homs va afirmar que com a govern “hem de defensar sempre el principi de legalitat”, afegint-hi, però, que campanyes com aquesta reflecteixen un estat d'ànim “d'una part molt significativa del país”. D'altra banda, ahir el diputat de Solidaritat Toni Strubell es va afegir a la campanya. Tots els diputats de SI han retornat el Teletac a què tenen dret per part del Parlament. Finalment, i des de les xarxes socials, s'està convocant per l'1 de maig una protesta conjunta per no pagar peatges.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.