Infraestructures

infraestructures

Comencen l'ampliació a tres carrils de l'autopista a la Catalunya del Nord

Les obres són a la circumval·lació de Perpinyà, i el 2016 es vol arribar fins al Voló

El tram transfronterer encara no té data per cap de les dues parts

Divendres van començar les obres d'ampliació de l'autopista A-9, la que dóna continuïtat a l'AP-7 un cop dins l'Estat francès. L'inici va ser amb una cerimònia oficial convocada per la direcció d'Autoroutes du Sud de la France (ASF), la propietària de la infraestructura, i va ser el primer pas perquè els quaranta quilòmetres d'autopista de Perpinyà a la frontera passin a tenir tres carrils en cada sentit.

La primera fase inclourà els disset quilòmetres de la circumval·lació de Perpinyà, entre els peatges nord i sud de la ciutat. Està previst que aquest tram estigui en obres dos anys i entri en servei el 30 de juny del 2013. En una segona fase s'ampliarà el tram de quinze quilòmetres des de Perpinyà Sud fins al Voló, que està previst acabar a final del 2016. Tots aquests treballs es faran afectant tan poc com es pugui la circulació, tal com s'està fent en el desdoblament a les comarques gironines, i sense haver de tallar la via. Es mantindran els dos carrils per sentit, però la velocitat es limitarà a 90 quilòmetres per hora; a més, els treballs a la calçada s'interrompran durant l'estiu, l'època de més trànsit en aquest eix mediterrani.

Llavors encara quedarà pendent el tram entre el Voló i la frontera, però segons indica ASF en un comunicat, per aquests vuit quilòmetres “la data d'entrada en servei encara no ha estat fixada per l'Estat”. De fet, l'ampliació a tres carrils entre la Jonquera i la frontera –només en direcció sud– també està encara pendent de la redacció del projecte. Ara fa poc més d'un any, Acesa va explicar que l'Estat ja havia encarregat el projecte.

Les obres a les comarques gironines, a bon ritme

Les obres a les comarques gironines continuen a bon ritme. Segons les previsions d'Acesa, a principi del 2012 és quan s'ha d'haver enllestit tots els treballs, tant els de circumval·lació de Girona, de quatre carrils per sentit, com l'ampliació a tres carrils entre Vilademuls i la Jonquera. Aquests darrers són els que estan més avançats, ja que són també els que tenen una execució més senzilla. Alguns trams estan gairebé acabats, com ara els més propers a la Jonquera. Pel que fa a la circumval·lació, s'ha avançat també en trams complexos com ara el viaducte sobre el Terri a Medinyà, un dels punts més espectaculars. El que continua anant més endarrerit són els nous enllaços d'aquest tram; de fet, en algun cas encara s'està en fase de tramitació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.