Serveis

Calella podrà alertar amb el mòbil d'incidències al carrer

El nou servei de neteja tindrà una app perquè ciutadans i treballadors municipals ajudin a mantenir neta la ciutat

La gestora renova i amplia la maquinària i augmenta el nombre d'efectius

Mantenir més neta la ciutat i implicar en aquest compromís tant la ciutadania com els treballadors municipals. La nova empresa encarregada de la recollida de residus i de la neteja viària de Calella, l'UTE formada per Urbaser i L'Arca del Maresme, no només renova i amplia la maquinària –hi ha 24 vehicles nous– i augmenta el nombre d'efectius al carrer, sinó que es beneficia dels avantatges que ofereixen les noves tecnologies. D'aquí a pocs dies estarà operativa una nova aplicació per a mòbils que permetrà als veïns informar l'empresa de totes les incidències que es detectin als espais públics, localitzar-les geogràficament i fer-ne un seguiment posterior per saber si s'han resolt i com. “L'app està pensada per recollir qualsevol problema a l'espai urbà, des d'uns contenidors massa plens fins a un banc trencat o una pintada en una paret”, precisa el regidor de l'àrea de Territori, Jordi Sitjà (CiU), que hi afegeix que serà l'empresa la que posteriorment reenviarà cada incidència al departament corresponent. “L'objectiu principal és que tots, ciutadans i treballadors, siguem els ulls de la ciutat”, comenta. L'app es completa amb l'anomenat telèfon del civisme, que tindrà atenció presencial de dilluns a divendres de vuit del matí a vuit del vespre. Sitjà també destaca del nou servei l'increment d'efectius al carrer, en especial a les tardes, en què es prorroga el servei de les set a les onze de la nit coincidint amb la temporada turística, que és quan s'incrementa la recollida de residus. S'afegeix un equip d'actuació immediata en dos torns diferents de matí i tarda. “El servei de deixalleria mòbil que es mou per diferents punts de la ciutat es desdoblarà i funcionarà també al matí de dilluns a dissabte, i arribarem als onze punts de recollida de les diferents fraccions”, enumera el responsable de Territori de l'Ajuntament.

En el conjunt de millores s'inclou la creació de més espais de contenidors soterrats, una furgoneta més amb aigua calenta a pressió, un camió de 3.500 kg per recollir estris i bosses al carrer, dos tricicles elèctrics i quatre contenidors mòbils. El contracte de la recollida de la brossa urbana i la neteja diària té una durada de dotze anys i un cost de 2,3 milions anuals. El regidor avança que ja es treballa en una reformulació de l'ordenança de civisme que pugui resoldre millor determinades actituds contràries a la convivència. En aquest sentit, Sitjà assegura que hi haurà noves accions per sensibilitzar la població.

LA XIFRA

2,3
milions
d'euros paga anualment Calella a l'empresa que recull la brossa urbana i fa la neteja viària.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona