Infraestructures i serveis

Territori

Adjudicada la reivindicada ampliació de la C-58 al Vallès

Les obres en direcció a Barcelona entre Terrassa i Badia s’iniciaran a la tardor i duraran 10 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat va confirmar ahir que a la tardor hi haurà màquines per fer realitat durant deu mesos la vella reivindicació de fa dècades al Vallès Occidental per ampliar l’autopista C-58 entre Terrassa i Badia. Ahir va adjudicar per 14,5 milions els treballs en dos trams en sentit Barcelona: el del tercer carril entre Terrassa Est i l’enllaç de Sabadell Centre, al terme de Sant Quirze, per 8,1 milions, i els dels nous carrils de trenat entre el nus de Sant Pau, a Sabadell, i l’enllaç amb l’AP-7 i la B-30, a Badia del Vallès, que cada dia està congestionat registrant 80.000 vehicles de mitjana, i que costarà 6,4 milions. En el primer cas s’eixamplarà la calçada per fer un tercer carril i se’n farà un quart trenat discontinu per facilitar les incorporacions i sortides de l’autopista. En el cas del nus de Sant Pau es formaran dos carrils més per facilitar també les entrades i sortides i que obligarà a ampliar l’estructura sobre el riu Sec i desplaçar la carretera entre Badia i Cerdanyola.

Aquesta és la solució que el departament va plantejar a les demandes institucionals, veïnals i d’agents econòmics dels anys 90, després de descartar un macroprojecte d’ampliació amb calçades laterals pel seu elevat cost econòmic en enfilar-se als 210 milions. Amb les actuacions que s’iniciaran a la tardor i les d’una tercera fase, el cost pujarà a un màxim de 35 milions.

Pendent quedarà una tercera actuació, que està en fase de redacció del projecte constructiu entre Terrassa i Sabadell en sentit nord cap a Manresa, just on l’autopista passa de tres a dos carrils, i en què també es formen cues en circular-hi 48.000 vehicles al dia. La intenció és millorar els accessos als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa Est i a la carretera BP-1503 entre les Fonts i Rubí construint una calçada lateral amb dos carrils trenats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.