Societat

Tebi compromís de Foment per reduir els morts a l'N-340

L'Estat proposa la creació d'un grup de treball que analitzarà l'accidentalitat de la via i plantejarà solucions

El govern, decebut per no obtenir el compromís d'agilitar el projecte de l'autovia

El Ministeri de Foment i la Generalitat van acordar ahir crear un grup de treball, amb representants de les dues administracions, per buscar solucions a l'elevada accidentalitat de l'N-340 a les Terres de l'Ebre. Aquest és el tebi compromís que els consellers d'Interior, Jordi Jané, i de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, van arrencar ahir de l'equip de la ministra Ana Pastor, que no va ser present en la cita perquè havia d'assistir a diversos actes a Galícia. Al seu lloc hi va ser el secretari d'estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar. Previsiblement, la creació del grup de treball tindrà per objectiu la bonificació dels peatges a transportistes al tram ebrenc de l'AP-7, una mesura que, fins i tot des de fonts properes al govern, van qualificar de “pedaç” a la problemàtica.

Així ho va confirmar el conseller Jané, que va assegurar que “no es pot esperar gaire” d'aquest grup de treball però que es treballarà per tal que “els camions puguin transitar per l'autopista”. A més, hi va afegir: “El govern català no n'estarà satisfet mentre no hi hagi zero sinistralitat a l'N-340.” En aquest sentit, tant Jané com Vila van reivindicar la redacció i execució de l'A-7 com a única alternativa als problemes que registra la carretera. La primera sessió de treball del grup tindrà lloc dilluns que ve. El secretari d'estat d'Infraestructures es va mostrar “disposat a analitzar el trànsit de vehicles pesants i estudiar les causes de l'elevada sinistralitat entre el límit provincial amb Castelló i l'Hospitalet”. Gómez-Pomar no va descartar la solució de desviar els camions per l'autopista com a mesura provisional.

El model que es pretén aplicar, de bonificació dels peatges als transportistes, és el mateix que ja funciona a l'N-II a Girona. Fonts d'Abertis, empresa gestora de l'AP-7, van explicar ahir que la bonificació dels peatges al tram ebrenc de la via es podrà aplicar tan bon punt es doni l'ordre des del ministeri.

Aquesta informació sobre la reunió d'ahir serà transmesa demà als alcaldes del territori i al delegat del govern a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès, durant una altra sessió que
ja va ser convocada dijous passat. Aquesta trobada va sorgir de la roda de premsa que van oferir els ajuntaments dels pobles afectats, en la qual van exigir l'obertura de l'AP-7 per a trànsit pesant, la gratuïtat de peatges per a vehicles de recorregut intern i l'agilitació del projecte de l'A-7.

El debat entorn del mal estat de les infraestructures estatals a les Terres de l'Ebre es va reobrir la setmana passada arran de dos accidents en què van perdre la vida quatre persones. Els sinistres van tindre lloc al terme del Perelló i l'alcalde, Ferran Cid, va mobilitzar la resta de regidors del voltant per exigir solucions.

LA FRASE

No es pot esperar gaire del grup de treball, però intentarem que els camions transitin per l'AP-7
Jordi Jané
Conseller d'Interior

El pitjor tram de via del corredor

Les quatre víctimes mortals de la setmana passada a l'N-340 s'afegixen a la llista negra del 2015 al tram ebrenc de la via, on des del gener dotze persones han perdut la vida en set accidents fatals, a part d'altres sinistres. Aquestes dades no fan sinó confirmar l'alt grau d'accidentalitat d'un tram de carretera sotmès a una pressió asfixiant, en què de l'any 2010 al 2012 ja van morir 25 persones, més d'un terç dels morts registrats a la via entre Castelló i Barcelona en el mateix període (72), segons un estudi del RACC. Des de l'any 2013 la trampa de l'N-340 a l'Ebre s'ha endut 22 vides més. Per tant, la llista negra ja comptabilitza 47 morts en menys de sis anys en un context en què, conseqüència de la crisi econòmica i la falta d'una via alternativa gratuïta d'alta capacitat, s'ha produit un augment singular de trànsit amb alts percentatges de camions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia