Societat

El govern indemnitza amb 9 milions d'euros les navilieres que havien de portar aigua a Barcelona

Sequera

La Generalitat ha indemnitzat amb gairebé 9 milions d'euros les navilieres que havia contractat per portar aigua del sud de França i el Camp de Tarragona a Barcelona a causa de la sequera quan la conselleria de Medi Ambient i Habitatge va optar per cancel·lar els contractes que havia rubricat després de les intenses pluges de primavera. Així ho reconeix el conseller del ram, l'ecosocialista Francesc Baltasar, en resposta a una pregunta parlamentària per escrit feta pel diputat de CiU Ramon Espadaler.

Concretament, la Generalitat ha destinat en indemnitzacions als contractes que havia subscrit Aigües de Barcelona (Agbar) amb diferents navilieres 8,9 milions d'euros. De tots ells, 6,24 milions corresponen als vaixells que portaven aigua a la Regió Metropolitana de Barcelona procedent del Camp de Tarragona i Marsella, i 2,72 milions al que transportava aigua procedent del port de Lavera, situat molt a prop de Marsella.

La sequera va costar 490 milions
La Generalitat ha fet públic que la sequera que va viure Catalunya a la primavera va costar a les arques públiques catalanes prop de 490 milions d'euros en obres i actuacions destinades a pal·liar l'escassetat hídrica i garantir el subministrament a tot el territori, sobretot a la Regió Metropolitana.

Així ho ha indicat el conseller Baltasar en l'última reunió de la Mesa Nacional de la Sequera, celebrada a primers de mes. Concretament, es van destinar 388,9 milions en mesures estructurals, com l'ampliació de la dessalinitzadora de Tordera (Maresme), la construcció de noves plantes potabilitzadores, la interconnexió de les xarxes dels rius Ter i Tordera o millores en les xarxes de sanejament d'aigües residuals urbanes, entre altres projectes.

64,8 milions més es van destinar a recuperar pous fora d'ús i construir noves captacions. Finalment, es van destinar 35,3 milions a actuacions d'emergència per garantir el subministrament d'estalvi, i en aquest paquet s'inclouen camions cisterna, campanyes de comunicació i també els 17,7 milions que va costar la contractació de vaixells que portaven aigua a la Regió Metropolitana de Barcelona procedent del sud de França i el Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Simulacre de descarrilament d’un tren d’alta velocitat a l’estació Figueres-Vilafant

FIGUERES
Medi ambient

Es registra un terratrèmol de magnitud 4,1 als Alts Pirineus

Lleida
societat

El pastisser Oriol Balaguer es farà càrrec de la històrica confiteria Sans

la Bisbal d’empordà
OLOT

Obren un punt de documentació del Parc Natural de la Garrotxa a l’Espai Cràter

OLOT

En marxa l’aparcament tancat per a bicicletes al costat de l’estació

girona

Conveni per millorar les connexions amb Girona Nord, Sud i a la C-35 a Maçanet

girona
Infraestructures i Serveis

Adjudicada la redacció del projecte de nou col·lector d’aigües a la Part Baixa

Tarragona

Nova campanya informativa sobre l’ús dels vehicles de mobilitat personal

palamós
SOCIETAT

Nova protesta de ramaders contra l’os al Pirineu

Sort