Societat

Tornen les avaries

Transport

Una falta de tensió a la línia C-1 de la xarxa de Rodalies de Renfe ha deixat aquest matí sense servei ferroviari durant mitja hora el tram entre Premià de Mar i Sant Adrià de Besòs, a Barcelona, i ha provocat retards posteriors d'uns 20 minuts en la freqüència de pas dels trens.

Renfe ha confirmat que l'avaria s'ha produït a les 7.35 hores i que no ha pogut ser reparada fins a les 8.00 hores, quan s'ha aconseguit restablir el servei al tram afectat. Els retards, però, d'uns 20 minuts en el pas de combois per la línia C-1 s'ha mantingut durant almenys una hora, fins a les 9.00 hores, quan el servei s'ha normalitzat, segons la companyia.

Aquesta incidència té lloc després que ahir a la tarda una altra avaria, aquesta vegada a la catenària, a la sortida de l'Hospitalet de Llobregat en direcció a Sants, causés retards en quatre línies, la C-1, la C-3, la C-4 i la C-7.

Aquesta avaria va tornar a submergir els viatgers en el malson del caos viscut fins a finals de l'any passat. A causa d'una enganxada entre el pantògraf d'un tren Civia –comprats encara no fa dos anys– i la catenària, el comboi va quedar parat per falta de subministrament elèctric poc després d'haver sortit de l'estació de l'Hospitalet en direcció cap a Sants. Els retards, en alguns casos, van arribar a superar una hora, i la freqüència i la regularitat en els horaris no es va recuperar fins ben entrada la nit.

La incidència va tenir lloc pocs minuts després de les tres de la tarda i va paralitzar momentàniament el trànsit entre les dues estacions, per on circulen les línies 1, 4 i 7 de Rodalies. Els viatgers del tren afectat van haver d'esperar gairebé mitja hora parats fins que se'ls va evacuar mitjançant passarel·les cap a un altre tren situat en una via paral·lela. Amb aquest nou vehicle van continuar el viatge fins a Sants.

El tren, però, no va poder ser retirat de la via fins a les sis de la tarda, fet que va agreujar els retards a tota la xarxa, ja que al lloc on s'havia parat bloquejava la majoria de vies que surten de l'estació de l'Hospitalet, que és final de trajecte de la línia del Maresme. Precisament a causa d'aquest bloqueig alguns dels trens d'aquesta línia van haver d'acabar el seu recorregut a l'Estació de França.

De fet, ni tan sols el fet d'haver pogut treure el tren va fer que es pogués recuperar el 100% de la capacitat de la via, ja que el problema en l'electrificació no es va arreglar fins a la nit per no afectar encara més la circulació. Amb aquest panorama, Renfe va decidir suspendre tots els trens de la línia C-7 a Sant Andreu Arenal i limitar el recorregut de part dels combois de les línies C-1 i C-4, que van finalitzar a l'Estació de França. Eren els trens amb origen a Mataró i Molins de Rei.

No només l'avaria en si va recordar temps passats. Un cop més els usuaris es van queixar de la desinformació que regnava a les estacions. Alguns dels que agafaven el tren a l'Hospitalet es van equivocar de direcció i, volent anar a Vilafranca, van acabar a les andanes de Sants. Ningú els havia informat que per la via 2 de l'Hospitalet hi passaven trens en els dos sentits. D'altres viatjaven al tren amb la incertesa de saber a quina estació pararia.

A diferència dels dies en què la crisi era més recent, ahir pràcticament no hi havia informadors a les andanes. Dalt dels trens la informació era escassíssima, i a l'estació de Sants, la nova megafonia estava tan forta que no s'entenien la majoria de missatges.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.