Societat

El '600' fa 50 anys

El Seat 600 fa 50 anys. El 27 de juny de 1957 l'empresa automobilística espanyola va vendre el que seria el seu popular 'sis-cents' per 73.500 pessetes, que avui serien uns 442 euros.

Tot i que comprar un 600 significava invertir una petita fortuna per a les famílies de l'època, suposava gairebé la meitat del cost d'un 1.400, un turisme de tipus mig-alt de la pròpia Seat. Així, el 600 va esdevenir un símbol de desenvolupament d'un Estat on, fins aleshores, l'automòbil només estava a l'abast dels més rics.

El model 600 va tenir un impacte transcendental per a Seat. De totes les seves versions, es van fabricar 790.000 unitats en les línies de muntatge de les instal·lacions de la Zona Franca a Barcelona durant 16 anys. L'últim d'ells es va produir el 3 d'agost de 1973, quan el 600 ja formava part de la història.

Actualment, els 600 són objecte de desig de molts col·leccionistes i clubs de propietaris, que s'esforcen en mantenir com el primer dia aquests cotxes, que exhibeixen amb orgull.

El llançament del 600 va crear una gran expectació en la seva època, i la demanda era tan gran que els particulars havien d'apuntar-se en llistes d'espera de més d'un any per accedir a un vehicle que, amb el temps, va convertir-se en símbol d'estatus.

Entre els personatges públics que han gaudit d'un 600 figuren l'expresident de la Generalitat de Catalunya, Pasqual Maragall, l'arquitecte Oriol Bohigas, el campió de motociclisme Angel Nieto o els escriptors José Agustín Goytisolo o Álvaro Pombo, entre d'altres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.