Societat

La gironina Grup Padrosa s’alia amb el fons TIIC per invertir 250 milions

L’aliança suposa el naixement de la primera plataforma del sector al continent que preveu mobilitzar més de 600 milions d’euros

Un dels objectius és construir 17 aparcaments de camions a Europa

La companyia gironina Grup Padrosa, amb seu a Llers, s’ha aliat amb el fons gestor d’infraestructures TIIC per crear la primera plataforma europea d’àrees d’estacionament segures per a camions. En una primera fase, el projecte mobilitzarà fins a 250 milions d’euros, que permetran construir 17 aparcaments a sis països d’Europa. Principalment a França, Itàlia i Alemanya, tot i que també se’n faran a Holanda, Àustria i Eslovènia. L’aliança entre la companyia empordanesa i TIIC, però, és molt més ambiciosa. Perquè preveu mobilitzar més de 600 milions per estendre la seva xarxa d’aparcaments arreu del continent, arribant a gestionar-ne fins a 46 arreu de disset països. “És una inversió històrica”, destaquen les dues companyies.

Aliança i inversió sense precedents al sector de serveis per a mercaderies. L’empordanesa Grup Padrosa, centrada en els serveis al transport per carretera, i la gestora d’infraestructures TIIC, darrere la qual hi ha el fons d’inversió Edmond de Rothschild, han segellat un acord que suposa el naixement de la primera plataforma europea d’àrees d’aparcament segures per a camions i vehicles pesats.

En una primera fase, que s’estendrà fins al 2026, a través d’aquest projecte s’invertiran 250 milions per construir 17 estacionaments a sis països d’Europa. L’objectiu, explica el president de Grup Padrosa, Pere Padrosa, és replicar el model de l’aparcament situat dins les instal·lacions de la companyia, i a tocar de la sortida 3 de l’autopista AP-7, que va obrir l’any 2007.

“Allò que volem és donar valor afegit, i permetre que els xofers, quan estiguin en ruta, tinguin tots els serveis al seu abast”, explica Padrosa. Entre aquests, sala de descans, restaurant, supermercat, bugaderia, wi-fi, etc. Però no només això. Perquè la plataforma europea que ara impulsen la companyia gironina i TIIC també apostarà per la sostenibilitat i les noves tecnologies.

Els nous estacionaments per a camions comptaran amb plaques solars, que tindran fins a 3 megawats (MW) de potència. “La distància que separarà un aparcament de l’altre permetrà que un camió elèctric, després de carregar-hi bateries, tingui prou autonomia per cobrir el trajecte”, concreta Pere Padrosa. A més, tot això es complementarà amb una xarxa 5G que permetrà a les diferents operadores saber a quin lloc es troba cada camió i el moment en què descarrega la mercaderia.

46 pàrquings a disset països

A partir d’ara, un cop signada l’aliança, Grup Padrosa i TIIC començaran a construir els diferents aparcaments que formaran part de la primera fase de la plataforma. Però en paral·lel, també estudiaran nous emplaçaments arreu del continent. Perquè el projecte global és molt més ambiciós. Preveu arribar a mobilitzar més de 600 milions per triplicar aquesta xifra inicial, arribant als 46 estacionaments per a camions a disset països d’Europa.

Per tirar endavant el projecte, Grup Padrosa i TIIC han creat dues noves companyies. La primera, tindrà la titularitat dels terrenys i s’encarregarà de la construcció de les àrees d’estacionament; la segona, se centrarà en la gestió dels aparcaments. Totes dues tenen la seu a Llers, on també hi ha basat Grup Padrosa (que arran de l’aliança ha ampliat plantilla contractant quinze professionals qualificats).

Seguretat i sostenibilitat

En un comunicant conjunt, Grup Padrosa i el fons TIIC subratllen que la nova plataforma neix amb l’objectiu de donar resposta “a la demanda creixent d’estacionament segur” en el sector del transport per carretera, al mateix temps que contribuirà “a la transició ecològica i a la transformació digital mitjançant el desenvolupament d’una xarxa d’infraestructura de càrrega i activitats logístiques, a més d’una plataforma de connectivitat”.

El CEO de TIIC, Manuel Cary, defineix l’acord com una “inversió històrica” i subratlla que estan “orgullosos de treballar colze a colze amb Padrosa per desenvolupar aquest nou projecte, que s’alinea del tot amb els objectius europeus de transport sostenible”. La consultoria estratègica Telam Partners ha coordinat el procés de captació de fons del projecte. Pel que fa a l’assessorament, Grup Padrosa ha comptat amb el suport jurídic del bufet Roca Junyent, i TIIC, per la seva banda, n’ha rebut de KPMG (en allò fiscal i financer), de Garrigues (legal) i d’ALG (tècnic i comercial).

Nascut el 2008, el fons gestor d’infraestructures TIIC inverteix en projectes destinats tant al sector del transport com al sector social. Està especialitzada en aquells actius que acaben de néixer o que requereixen una inversió addicional per millorar-ne el rendiment. Opera des de dues oficines a Lisboa i París.

Per la seva banda, Grup Padrosa, que l’any vinent celebrarà el seu centenari, està especialitzada en els serveis al transport per carretera. Fundada el 1923 i amb seu a Llers, gestiona l’aparcament per a camions que hi ha a la seu de l’empresa i també té una divisió de grues i transports especials (que opera a Espanya i el sud de França). La companyia també té presència a l’Uruguai.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.