Societat

Normalitat en la circulació de trens Barcelona-Portbou després de l'esvoranc a Flaçà

La intensa pluja ha descalçat part del talús que aguanta els rails i ha arrossegat balast i per precaució ha calgut tallar el servei de Renfe

Els combois hauran de circular en la zona afectada per l'esvoranc a 30 quilòmetres per hora per seguretat

Els trens de la línia Barcelona - Portbou tornen a circular per les dues vies, tot i que amb limitacions, després que un esvoranc a Flaçà hagi obligat a interrompre la circulació ferroviària durant mitja hora. L'esvoranc s'ha produït a l'altura de la granja Olivés a causa de les fortes pluges que han caigut a la zona.

Des de tres quarts de nou del matí i fins a un quart de deu s'ha hagut de tallar la circulació de trens. Posteriorment s'ha donat pas alternatiu i s'han produït alguns retards als trens. Segons ha informat Renfe, al voltant de les deu del matí, un cop reparada la incidència, els trens han començat a circular amb normalitat, tot i que a la zona de l'esvoranc han de limitar la velocitat a 30 quilòmetres per hora.

Així doncs, la pluja d'aquesta nit ha complicat la circulació de trens de la línia Barcelona - Portbou a primera hora del matí. L'aigua del torrent que passa a tocar de la granja Olivés, on s'hi crien gallines, ha descalçat part del talús que aguanta la via en sentit Girona. Això ha provocat que part del balast hagi caigut i, per precaució, s'ha hagut de tallar la circulació de trens en els dos sentits de la via. Tècnics d'Adif s'han desplaçat fins al lloc dels fets per comprovar els danys i Protecció Civil ha activat l'alerta del Ferrocat davant possibles incidències.

Una primera inspecció dels danys ha determinat que, si bé cal assentar millor el talús, els trens podien circular per la zona. Per això, d'entrada, s'han deixat circular combois de manera alternativa per una de les dues vies i, poc després de les deu del matí, ja s'ha restablert del tot la circulació en sentit Girona. Això sí, els combois hauran de circular en la zona afectada per l'esvoranc a 30 quilòmetres per hora per seguretat mentre no es torni a reforçar la part del talús que ha cedit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.