Infraestructures i serveis

RODALIES

Adif manté la hipòtesi del llamp en la incidència de l’R2 i el govern veu insuficients les explicacions

L’executiu té la intenció de fer una auditoria per treure “conclusions pròpies” sobre la incidència

El departament de Territori de la Generalitat i responsables de Renfe i Adif s’han reunit aquest dimecres a la tarda pel caos a Rodalies, especialment a l’R2 sud. Després de la trobada, el subdirector d’Operacions Nord-Est d’Adif, Alfonso Ruiz, ha reiterat en declaracions als mitjans de comunicació que l’ens treballa amb la hipòtesi del llamp com a causa de l’incendi que va afectar el quadre del sistema de senyalització de l’R2 sud i que ha deixat el servei en només tres trens per sentit i hora i ha descartat que la causa de la incidència hagi estat la manca d’inversió. Ruiz ha afirmat que estan treballant en la detecció de les causes de la incidència i en intentar trobar-ne la solució al més aviat possible i ha afegit que esperen tenir “una solució definitiva” en tres o quatre setmanes i, mentrestant, progressivament, s’incorporin les solucions adequades “perquè l’oferta pugui ser el més semblant possible a l’habitual”.

Al seu torn, Mayte Castillo, directora de Rodalies de Catalunya de Renfe operadora, ha afirmat que han reprogramat i replanificat els serveis i esperen poder tenir dissabte els horaris definitius i ha afegit que, “indubtablement” hi haurà un increment del temps de viatge que estan acabant d’avaluar. Castillo també ha dit que a partir de demà dijous hi haurà un servei complementari d’autobusos des de Castelldefels fins a Barcelona en servei directe en hora punta des de les sis del matí fins a dos quarts de nou o les nou amb un servei cada mitja hora i, a la tarda, des de Barcelona Sants fins a Castelldefels de cinc a set de la tarda també cada mitja hora. “Anirem veient com funciona i, en funció d’això, anirem reajustant o prenent noves decisions”, ha afegit.

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, ha explicat la intenció de la Generalitat de portar a terme una auditoria pròpia per treure “conclusions pròpies” sobre la incidència. “Diuen que no tenen l’informe concloent, és difícil afirmar amb rotunditat que no és per la infraestructura”, ha replicat Sanglas al directiu d’Adif en declaracions recollides per l’ACN posteriors a la reunió, que totes les parts han coincidit en qualificar de “cordial”. El secretari de Mobilitat ha lamentat que les explicacions d’Adif han resultat “insuficients” i ha recalcat la necessitat que totes les estacions afectades del trajecte de l’R2 sud tinguin garantit un servei d’entrada i sortida de Barcelona en horaris punta. Sanglas ha celebrat que Renfe ha respost favorablement a aquesta demanda. El secretari ha anunciat que els autobusos complementaris que funcionen entre Barcelona i les ciutats que tenen estació de l’R2 seguiran en funcionament tot i el servei alternatiu anunciat per Renfe. “Creiem que el servei alternatiu l’han de tenir tots els municipis, no només Gavà i Castelldefels”, ha afirmat. “A la reunió ens hem posat d’acord en un punt: el sistema no funciona. Això ho han reconegut tant Adif com Renfe. Cal millorar la infraestructura i tota l’operativa”, ha sentenciat Sanglas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.