Societat

Més de 7.000 trucades per l’onada de calor

El servei de teleassistència de la Diputació ha fet contactes preventius

El centre d’atenció del servei local de teleassistència de la Diputació de Girona ha realitzat més de 7.000 trucades preventives els mesos de juny i juliol d’enguany per informar els usuaris de les pautes a seguir per protegir-se de les altes temperatures tant a casa com al carrer. En concret, el juny es van dur a terme 3.230 trucades i durant el mes de juliol l’activitat es va intensificar amb 3.564 trucades més. Juntament amb les que es realitzaran a l’agost, es preveu que a finals d’estiu se n’hagin fet vora de 9.000 d’estrictament vinculades a la prevenció davant les intenses onades de calor. Alhora de contactar amb els usuaris (8.761 domicilis de la demarcació), l’equip de professionals de la teleassistència prioritza aquells més vulnerables, sigui pel seu estat de salut o perquè disposen de menys suports, tant socials com familiars. Per altra banda, els treballadors recorden la importància que estiguin alerta davant la mínima sospita de cop de calor o d’altres afeccions provocades per les altes temperatures. Quan es donen aquests casos, s’inicia el procediment habitual d’atenció a emergències de salut. També duen a terme algunes recomanacions generals, com pot ser refrescar-se i hidratar-se sovint, adaptar la dieta tot evitant àpats molt calents i les begudes alcohòliques, vestir amb roba lleugera que no sigui ajustada així com utilitzar calçat còmode i transpirable. Pel que fa a les mesures relacionades amb la llar, s’aconsella que durant el dia es tinguin les persianes ben abaixades i, a la nit, obrir les finestres per ventilar i refrescar l’habitatge.

Per altre costat, al carrer, on és més perillós l’efecte que la calor pot produir en les persones, s’insisteix a exposar-se el menys possible al sol i, en cas que sigui necessari, protegir-se adequadament, evitar fer encàrrecs, gestions o altres activitats a l’exterior entre les 12 h i les 17 h i defugir els espais o transports molt concorreguts i sense climatització. A banda d’aquesta tasca de prevenció, el servei també té un paper destacat pel que fa als incendis. De fet, està en contacte amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (Cecat) per tal d’alertar, orientar i traslladar les persones que es troben dins el radi d’afectació o de risc pel foc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia