Acord abans de quinze dies per finançar la construcció de l'estació de la Sagrera

L'Estat demanarà a la UE prioritat per al corredor mediterrani

L'anunci de desbloqueig del finançament de la Sagrera és un dels gestos de la nova etapa de relacions que el nou ministre de Foment, José Blanco, vol escenificar respecte a Catalunya. Després d'entrevistar-se amb el ministre i en els terrenys de la futura estació, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, anunciava que abans de quinze dies se signarà l'acord entre els governs espanyol i català i l'Ajuntament de Barcelona per pagar la futura obra. Hereu i el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, van agrair la predisposició negociadora de Blanco per tancar una fórmula que satisfaci les tres administracions i que permeti disposar dels diners abans que s'aprovi properament el projecte constructiu de l'estació tal com reclamava Hereu. Blanco va reafirmar ahir que el tren d'alta velocitat (TAV) serà a la frontera francesa el 2012, el mateix any que la línia entre Madrid i Barcelona estarà connectada amb el corredor mediterrani al Camp de Tarragona. En aquest sentit, el ministre anuncia que el proper mes el Consell de Ministres posarà a licitació la construcció de la futura estació central del Camp de Tarragona. Situada a tocar de l'aeroport de Reus, aquesta estació inclourà l'intercanviador de vies, que permetrà, el 2012, que els trens que circulen per la costa des d'Alacant fins a Tarragona entrin a la línia del TAV en direcció a Lleida o Barcelona i a l'inrevés. Aquest corredor mediterrani, el gran sacrificat fins ara en el desplegament del TAV, canviarà en el futur de consideració. Blanco ratifica que el govern demanarà a la UE que el converteixi en eix prioritari europeu, una qualificació que permetria que la Unió financés part de la seva conversió en alta velocitat per a passatgers i mercaderies.

El quart cinturó, aquesta legislatura

El ministre Blanco també va afirmar ahir a la capital catalana que «la B-40 es farà durant aquesta legislatura». Des que es va expressar clarament la diferència de criteris sobre el quart cinturó en el si del govern tripartit, gairebé cap alt càrrec espanyol s'ha pronunciat sobre la polèmica ni s'ha fet cap pas en un projecte que ha d'executar el Ministeri de Foment. En construcció el tram entre Abrera i Terrassa, les diferències entre els tres socis del govern català se circumscrivien al tram entre Terrassa i Granollers. L'exministra Magdalena Álvarez ni tan sols va arribar a pronunciar-s'hi arran del silenci del govern català. Fa pocs dies, el PSC, ERC i ICV signaven un preacord de Pacte Nacional d'Infraestructures, que preveu la construcció de la B-40. Ahir, el nou ministre de Foment anunciava que executarà el tram de Terrassa a Granollers durant aquesta legislatura espanyola, que conclou l'any 2012.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.