Empreses

Dibosch introdueix la monodosi en el servei de neteja empresarial

La companyia de solucions de neteja professional implanta un pla de creixement centrat en la innovació de producte i l'expansió a les comarques barcelonines. Treu al mercat una línia amb el certificat Ecolabel

La firma diu que amb bons socis poden estar al dia en seguretat i sostenibilitat

Dibosch, empresa dedicada a vendre solucions integrals de neteja professional a empreses, ha entregat aquesta setmana a un client que porta la neteja de l'hangar d'Iberia al Prat una màquina amb capacitat de fregar i eixugar 14.000 metres quadrats de terra en quatre hores. Aquesta venda exemplifica el salt estratègic que va emprendre l'any passat: l'expansió a les comarques de Barcelona d'un negoci ja implantat a les comarques de Girona, que, segons el seu gerent, Francesc Bosch, “està donant molt bon resultat”.

Després de dos anys d'estancament per la crisi econòmica en els quals l'objectiu era consolidar l'empresa i no anar enrere, el 2010 es va decidir emprendre el projecte de creixement ampliant la base de clients, que ha passat de 2.500 a més de 3.000. Els plans s'estan complint, i a hores d'ara Bosch està convençut que aquest exercici es complirà -amb l'ajuda d'una temporada turística que es preveu molt bona- l'objectiu de tancar amb un creixement de la facturació de més de dos dígits, fins a 4,1 milions d'euros. El pla de creixement no confia només en l'expansió geogràfica, sinó també en la continuïtat del model de proporcionar als clients les innovacions que surten al mercat. “Si surt al mercat una fregadora silenciosa, ho fem saber als hotels, hospitals i geriàtrics, que són els més interessats en aquest producte”, posa com a exemple Bosch.

“Com que no fabriquem, del que es tracta és de tenir bons proveïdors partenaires amb capacitat d'innovar i estar a l'última en seguretat i sostenibilitat”, diu. En productes, la novetat d'aquest any és la introducció del concepte de monodosi en els líquids de neteja: es calcula la dosi que es necessita per a cada necessitat i se serveix en un sobre biodegradable, de manera que s'aprofita al màxim el producte i augmenta la comoditat d'ús i la seguretat, ja que hi ha una mínima manipulació.

La monodosi és un pas més en el procés de desaparició de les garrafes en els magatzems dels serveis de neteja, ja que Dibosch proporciona el producte concentrat, que després es dilueix, de manera que per al que abans es necessitaven 60 quilos ara se'n fa prou amb 2, amb el corresponent estalvi en transport, emmagatzematge i manipulació. En els concentrats, aquest any també s'ha encetat una línia ecològica que té l'etiqueta europea Ecolabel, que s'atorga als productes que garanteixen un alt nivell de protecció ambiental.

En maquinària, Dibosch és l'importador exclusiu per a Girona i Barcelona de les fregadores italianes Comac, que ha augmentat el catàleg amb la nova línia Innova. No es limita a vendre-les, sinó que té una divisió tècnica, formada per sis persones, que disposen de taller mòbil i en fan la reparació i el manteniment, a més de formar els usuaris.

La clientela d'aquesta empresa gironina està formada bàsicament per empreses d'hostaleria i restauració, centres sanitaris i indústria alimentària, sigui directament o mitjançant les companyies de neteja a les quals s'externalitzen els serveis. Aquest any, dins del pla de creixement, s'ha començat a entrar en el sector de les bugaderies industrials.

Bosch assegura que el pla de creixement de l'empresa s'ha pogut plantejar perquè s'ha implantat una política de recursos humans que potencia la cultura de client en tot el personal i la interrelació entre els departaments. Per exemple, perquè tinguin millor coneixement del mercat, durant dos mesos el personal d'estructura ha sortit amb els comercials a vendre, i periòdicament gairebé tota la plantilla visita les instal·lacions dels principals proveïdors per intercanviar experiències.

La monodosi és l'últim pas d'un procés que ja havia eliminat l'ús de les garrafes amb la introducció del concentrat. També es pot estalviar amb la nova gamma de fregadores que fan la meitat de soroll i poden utilitzar-se en horaris diürns, amb costos més baixos que els nocturns.
Facturació 2011
4,1 M€
Treballadors
31
Any de fundació
1991
formació

“S'ha de patir pel client”

“La cultura de client és patir pel client, i el client no és només qui et paga el producte o la màquina, sinó també el treballador que els utilitza”, diu Bosch quan explica les activitats de formació. Com el curs formatiu de maquinària industrial que aquest mes es va fer als usuaris de les fregadores i els responsables dels centres comercials de Bon Preu.

Dibosch organitza tres o quatre jornades tècniques i de formació anuals, i unes jornades de portes obertes cada dos anys. En les de l'any passat, més de 200 clients van visitar les instal·lacions de Riudellots, i uns 160 professionals van participar en unes jornades amb ponències sobre el control de la contaminació electromagnètica dins la higiene, productes químics més sostenibles o sistemes informàtics per a la gestió dels processos d'higiene a la indústria alimentària.

la lliçó

Començar sabent que tot té un cost

Als 22 anys, Bosch va explicar el projecte d'empresa al seu pare i li va demanar l'ajut de poder posar un minúscul despatx sota un forat d'escala. El despatx, on entraven ell i l'administrador per torns perquè només hi cabia una persona, el va tenir, però pagant al pare 15.000 pessetes mensuals de lloguer. “Li estic molt agraït per aquesta primera lliçó empresarial”, diu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.