Temporada Alta s'endinsa en el territori de la dansa

Avui s'estrenen a Girona i a Salt «Dunas» i «Dies irae»

La bailaora María Pagés i el ballarí Sidi Larbi Cherkaoui, tots dos reconeguts coreògrafs, van fer un mes de residència –15 dies a Salt i 15 a Girona– sota els auspicis del festival, en què van treballar sobre Dunas, un espectacle plantejat com una mena de diàleg, de fusió de dos mons que tenen un punt de trobada en el desert artístic que separa un i altre creador. Sidi Larbi explica: «Conèixer Pagés ha estat com conèixer un corrent d'energia apassionant i positiva. M'encanta la manera com es mou, la manera de comprometre's totalment amb tota la seva expressió emocional.» Pagés parla de Larbi: «Les meves trobades amb Sidi Larbi han estat producte d'una harmònica i compassada destinació. A mi em portarà Larbi a reconèixer en aquesta ànima, no només l'artista i creadora, sinó la meva pròpia persona. Jo portaré Larbi de la mà al retrobament amb les seves essències, amb les seves més genuïnes arrels.» L'estrena mundial de Dunas s'ha fet a Singapur, i a Girona es farà l'estrena europea. L'espectacle es podrà veure avui i demà (19 h) al Teatre Municipal.

D'altra banda, Marta Carrasco (Cardedeu, 1972) és una de les creadores més singulars del país. Avui i demà (19 h), al Teatre de Salt, estrena Dies irae; en el Rèquiem de Mozart, que des de la mateixa companyia es defineix així: «Una missa de difunts irreverent i grotesca, en la qual parlem de la vida, de l'Església, de la humanitat, de com n'està de malalta, però és que així definit l'espectacle em sembla una merda, perquè amb les paraules no es pot descriure, s'ha de veure.» Com sempre en un espectacle de Carrasco, la visió sobre determinades qüestions serà molt personal: «Parlem també de com l'Església ha perseguit la dona i l'ha maltractat, des de sempre.» El Rèquiem de Mozart, una missa de difunts, en mans d'aquesta creadora visceral i eminentment lliure, pot ser «una bomba», com reconeix ella mateixa, en què combina «humor, naturalitat, crueltat i dramatisme». El muntatge, coproduït pel festival Temporada Alta i el Festival de Otoño de Madrid, està interpretat per catorze ballarins, cantants i actors de Barcelona i Madrid, un fet que no és casual, ja que la idea és superar, de manera simbòlica, les fronteres creatives entre una ciutat i l'altra. A Dies irae, en què el maquillatge és pur excés, es podran veure creients als quals els agrada molt el sexe, un Mozart gros i vulgar i un sacerdot posseïdor d'un anell al qual tothom que fa un petó mor assassinat. Marta Carrasco, responsable també de l'escenografia, diu que Dies irae «és fúria, és ira, és impotència, és por».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
figueres

Dibuixos del Dalí adolescent per commemorar els 120 anys del seu naixement

FIGUERES
lletres

Núria Cadenes, Jordi Masó i Maria Mercè Roca, finalistes del Llibreter

barcelona
Salt

Les Bernardes ofereix una mirada a la cultura africana

Salt
cinema

DocsBarcelona, documentals que destrueixen els estereotips

barcelona
cinema

Una nova generació de simis regna al planeta Terra

Barcelona
Patricia López Arnaiz
Actriu

“Deixar les víctimes soles és una forma d’agressió”

Barcelona
Mireia Freixa
Historiadora de l’art

“El patrimoni només es preservarà si la gent se l’estima”

Terrassa
HISTÒRIA

Isabel Vila, la primera sindicalista i pionera de l’educació femenina

Girona
Crítica

L’encís de Bulle Ogier