Cultura

Tocs. cobla

de

Immersió mediterrània

Cap de setmana d'inquietuds, el que es prepara, amb un dissabte estel·lar ple de contrastos estètics. A la tarda, el cicle de cobla de l'Auditori de Barcelona presentarà un nou Memorial Joaquim Serra, amb les primeres audicions de la sardana Tots de Jesús Ventura i de l'obra lliure Bartokiana de Víctor Cordero-Charles, dues visions de rigor incontestable que aposten per les noves tendències aplicades al so tradicional.

Una mica a l'inrevés de Joan Albert Amargós i Lluís Vidal, fet que es podrà copsar al matí al Kursaal de Manresa quan presentin Dues visions contemporànies de la cobla, un treball que recull obres recents de tots dos, algunes sorgides del mateix Memorial, que ara es presenten en versió escènica conjunta.

La Fira Mediterrània aposta enguany per aquesta faceta d'innovació musical i també per una intenció de renovació coreogràfica a través del treball d'investigació que liderarà la companyia Gelabert-Azzopardi. Els antecedents en dansa popular de Cesc Gelabert són prou coneguts i celebrats, motiu pel qual el projecte assegura el respecte pel que és essencial. El seu gust per l'evolució amb criteri (o, dit d'una altra manera, el seu rebuig per la modernitat gratuïta) avalen un projecte d'estudi de la sardana escènica que molt pocs han explorat.

En el sector, el major grau de professionalitat és patrimoni del sardanisme de competició, i per això és tot un encert que la Unió de Colles Sardanistes hi col·labori activament i faciliti que els ballarins de la companyia comparteixin experiències amb dansaires de colla. Una feina de laboratori d'aquesta intensitat només pot donar fruits perdurables. Caldrà esperar a la Mediterrània de l'any que ve per poder-ne copsar els resultats des del pati de butaques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.