Per gaudir-ne en família

Peugeot inicia aquest mes la comercialització del 5008, un monovolum compacte amb espai interior per a fins a set places, amb seients individuals i de la mateixa mida, i dotat d'una modularitat notable

El 5008 és el sisè model amb què Peugeot queda representat dins el segment M1, que constitueix la tercera part del total de vendes en el mercat europeu. Un segment que actualment és dels més estables i també d'allò més variat en productes i en el qual en els últims anys els vehicles monoespai incrementen la seva presència i guanyen terreny a les berlines. Una bona mostra d'això és que l'any passat van acaparar pràcticament la quarta part de les vendes.

Considerant, doncs, aquestes dades, es pot intuir fàcilment que Peugeot vol assegurar la jugada amb la seva creació més recent, el 5008. Un vehicle que manté una bona similitud d'estil amb el 3008 presentat la primavera passada. Aquell, però, està considerat per la marca francesa com un crossover, mentre que el 5008, amb 16 centímetres més de llargada, idèntica amplada i només un centímetre més alt, és un monovolum amb cinc o set seients individuals (els dos de la tercera fila són opcionals i costen 600 euros), pràctic, versàtil i modulable. El maleter, per exemple, té 250 litres de capacitat en format de set places; volum que puja fins als 758 en configuració de cinc seients i a 2.506 amb els de la segona fila plegats.

El Peugeot 5008 arriba amb motors 1.6 VTi i 1.6 THP de gasolina –resultat de la col·laboració entre la marca francesa i BMW–, i en turbodièsel hi ha els 1.6 HDi, amb canvi manual o automàtic, i 2.0 HDi, tots dos amb filtre de partícules. Per a la pròxima primavera hi ha anunciats els canvis automàtics per a les dues motoritzacions més potents, en el cas de la 2.0 HDi incrementada a 163 CV.

Pel que fa a l'equipament, hi ha tres nivells: Confort, Premium –el que acapararà més vendes– i Sport Pack. Tots ells disposen de control d'estabilitat, un innovador control de tracció, encesa automàtica dels intermitents d'emergència en frenades fortes i airbags de cortina per a la tercera fila de seients. Aquesta tercera fila és de sèrie en la definició Sport Pack, que també té sostre panoràmic d'1,69 metres quadrats de superfície de vidre i sistema de càlcul d'espai per a l'aparcament. Peugeot comercialitzarà el 5008 en més de 40 països, amb un objectiu de vendes de 80.000 unitats cada any. En el mercat estatal, la fita són 800 unitats al mes, xifra realista si es té en compte que del 3008 se'n registren entorn d'un miler.

Tan àgil com si fos una berlina

L'interior del Peugeot 5008 manté l'estil modern i poc convencional –almenys si ens referim a un monovolum– del 3008. Això es nota sobretot en el conjunt que formen el davantal i el voluminós cos central que defineix l'espai del conductor i l'acompanyant talment com en una berlina esportiva. Tot i que en tractar-se d'un monovolum la posició de conducció és elevada, la sensació del conductor també és d'estar al comandament d'una berlina.

I és que Peugeot ho ha buscat deliberadament donant al volant la mateixa verticalitat (24,8 graus) que en el 308. Les sensacions de berlina prossegueixen en conduir el 5008. En primer lloc, per les prestacions dels motors que vam provar en la presentació d'aquest model (1.6 THP i 2.0 HDi, tots dos elàstics, progressius i, en el cas de l'1.6, amb una resposta manifestament alegre). I també pel dinamisme de tot el conjunt sobre les carreteres sinuoses que vam recórrer, condicions en què ens va agradar molt el tacte d'una direcció que gira de punta a punta en menys de tres voltes del volant. En aquest tipus de terreny no queda cap dubte de la rigidesa amb què Peugeot ha dotat la carrosseria. La suspensió davantera és heretada del 308. I la posterior, especialment estudiada per aquest tipus de vehicle, té els amortidors en posició més tombada, que també beneficia l'espai útil dins el maleter.

MOTORS DE GASOLINA: 1.6 VTi. 1.598 cc. 120 CV i 160 Nm. Consum: 7,4 l/100 km. Emissions CO2: 172 g/km. 1.6 THP. 1.598 cc. 156 CV i 240 Nm. Consum: 7,3 l/100 km. Emissions CO2: 169 g/km. MOTORS DE GASOIL: 1.6 HDi. 110 CV i 240 Nm. Consum: 5.3 l/100 km. Emissions CO2 140 g/km. 2.0 HDi. 150 CV i 340 Nm. Consum: 5,8 l/100 km. Emissions CO2: 151 g/km. SUSPENSIONS: McPherson / Barra de torsió. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,529/1,837/1,644 m. PREUS: De 21.400 euros (1.6 VTi Confort) a 29.400 euros (2.0 HDi Sport Pack).

Aportacions a la seguretat

La definició Sport Pack, amb preus a partir de 27.400 euros (1.6 HDi), disposa dins l'equipament de sèrie d'un interessant sistema de seguretat. Consta d'una pantalleta de policarbonat transparent situada just en el camp de visió del conductor, en què aquest hi veu projectada, sense haver d'apartar la vista de la carretera, la velocitat exacta –xifres numèriques– a què circula en cada moment i rep informació d'alerta quan la distància de seguretat respecte del vehicle del davant és insuficient. L'altra aportació de Peugeot en seguretat –en aquest cas de sèrie en tota la gamma del 5008– és el nou sistema de control intel·ligent de tracció, que va associat al d'estabilitat i aporta una nova funció que millora la motricitat en casos de baixa adherència (pluja, gel, etcètera). Seguint en el capítol de la seguretat, cal destacar també els airbags de cortina en la tercera fila de seients i la connexió automàtica dels intermitents d'emergència en cas de frenada intensa.

De bon aparcar

De sèrie en l'Sport Pack i opcional (300 euros) en la definició Premium, Peugeot ofereix l'ajuda a la conducció que consisteix en un detector davanter d'obstacles i un mesurador d'espai per aparcar, amb marge de 30 centímetres. Per activar-lo n'hi ha prou prement un botó i posant l'intermitent abans de passar davant l'espai lliure.

Entreteniment

Entre les opcions previstes per al Peugeot 5008 hi ha un sistema d'entreteniment multimèdia. Consta de dues pantalles de 7 polzades en color, situades rere els reposacaps davanters, una consola de connexió i dos auriculars Bluetooth. Aquest vehicle també pot disposar de les més recents novetats telemàtiques.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.