Canals

Sí, la perfecció existeix

La versió Cabriolet accentua les excel·lents qualitats de la setena generació del Porsche 911, essència pura d'esportivitat i dotat d'un caràcter i una noblesa difícilment igualables

Quan el mes de gener vam tenir el privilegi de provar el nou Porsche 911 Carrera, el vam qualificar de cotxe excepcional. D'acord que un 911 sempre serà una icona per als amants dels autèntics cotxes esportius i això pot influir una mica en les apreciacions, però és que el nivell a què arriba aquesta setena generació del model que durant els seus 49 anys de vida no ha deixat d'evolucionar, sembla simplement immillorable. I és que si Porsche ha apujat en cada generació del 911 el nivell de l'anterior, l'avenç en aquest cas és impressionant.

La confirmació de l'excepcionalitat del nou 911 Carrera ens l'ha donat uns mesos després la versió Cabriolet, tipus de construcció que sempre posa més a prova la rigidesa del xassís, la noblesa de reaccions i, en definitiva, el tacte i plaer de conducció. Més encara en un cotxe de 350 CV (400 en la versió S, la que vam conduir). Tant li fa que la carretera per on es circula no sigui perfectament llisa sinó més aviat rugosa, que tingui revolts de tota mena i rectes on poder accelerar a gust, pujar marxes i després esprémer les frenades. Per caràcter i docilitat, el Carrera Cabriolet impressiona tant com el seu germà Coupé. I és que mai com ara l'eix davanter havia estat tan eficaç ni havia donat tanta confiança al conductor, mentre que el posterior, el de tracció, segueix la trajectòria amb una precisió que deixa bocabadat i aprofita tota la potència que li arriba a través de la transmissió automàtica PDK de doble embragatge (opcional però que en la versió de 350 CV surt gratuït, perquè rebaixa el consum i les emissions de CO2 i entra en un tram impositiu més baix). Tot plegat és el resultat de les unions de les barres estabilitzadores amb els braços de la suspensió activa, que anul·la el balanceig i optimitza el treball dels pneumàtics.

El 911 Carrera Cabriolet permet gaudir d'una conducció purament esportiva i, si es vol, envoltat d'una addictiva remor del motor. I n'hi ha prou prement un botó per en només 13 segons plegar la capota i circular a cel obert i amb un baix nivell de turbulències gràcies al nou deflector integrat, d'accionament automàtic.

MOTOR: 3.800 cc. 6 cilindres boxer. Injecció directa de gasolina. POTÈNCIA: 400 CV a 7.400 rpm. PARELL: 440 Nm a 5.600 rpm. CANVI: Manual o automàtic PDK, 7 marxes. TRACCIÓ: A l'eix posterior. SUSPENSIONS: McPherson optimitzada / Multibraç. Regulació electrònica amortidors. FRENS: Discos ventilats 340/330 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,491/1.808/1.292 m. PES: 1.485 kg*. DE 0 A 100 KM/H: 4,5 segons*. VELOCITAT MÀXIMA: 299 km/h*. CONSUM MITJÀ: 8,9 l/100 km* (gasolina 98). EMISSIONS DE CO2: 210 g/km*. PREU: 129.395 euros. WEB: www.porsche.es. (*) valors amb transmissió PDK.

Sostre de perfil idèntic al del 911 Coupé

En el nou 911 Carrera Cabriolet crida poderosament l'atenció que amb la capota posada es manté pràcticament invariat el perfil del sostre del Coupé. La lona dibuixa un arc constant, sense que cap séc alteri la fluïdesa de línies. I el vidre queda perfectament integrat al mateix nivell de les superfícies i amb una junta mínima amb la lona. Per aconseguir aquest resultat, Porsche ha construït l'estructura de la capota amb quatre panells arquejats de magnesi (al dibuix, de color groc) sobre els quals la lona queda perfectament tensada. Només els braços laterals, les palanques d'accionament i els tensors (de color blau) són d'alumini. Aquest conjunt no només és molt lleuger sinó que un cop plegat té un aspecte molt ben aconseguit. Aquest tipus de construcció i els seus revestiments també tenen els seus beneficis en l'aïllament sonor i de temperatura dins l'habitacle, similars als del 911 Coupé.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.