Canals

Una proposta atractiva

Hyundai ha renovat a fons l'i20 per fer-li guanyar protagonisme en el competit segment dels utilitaris. Estèticament mostra més caràcter, ve ben equipat i tecnològicament també ha fet un bon avenç

Hyundai ha fet un altre pas cap a la completa renovació dels seus models. Amb només tres anys al mercat, el cert és que a l'i20 no li calia gran cosa per ser posat al dia. Però conscient del que en aquests moments suposa tenir un bon representant en el segment dels utilitaris –el segon més competit al mercat estatal–, Hyundai ha anat més enllà de limitar-se a aplicar a l'i20 un tractament cosmètic.

Les mides exteriors, la distància entre eixos i les cotes internes no varien i, en aquest sentit, l'única diferència de l'i20 respecte del seu antecessor són els 5 centímetres més de llargada, conseqüència del redisseny dels para-xocs. El davanter integra els vistosos llums de dia de LED i els de boira, i juntament amb la graella hexagonal i altres detalls que defineixen la personalitat de les creacions més recents de la marca coreana, aquest nou i20 guanya caràcter i atractiu, dos factors ben valorats pel públic jove. A l'interior, d'amplitud notable tenint en compte les dimensions exteriors del cotxe i amb un bon maleter (295 litres en configuració normal), la percepció de qualitat ha guanyat punts. El quadre d'instruments ha estat redissenyat, els plàstics del davantal són més tous al tacte i pel que fa a la tapisseria ara es pot triar entre només tela o bé combinar-la amb cuir.

El nou i20 ha arribat amb motors 1.2 i 1.4 de gasolina i el turbodièsel 1.4, als quals d'aquí a un parell de mesos s'afegirà el que és anunciat com la gran estrella, el turbodièsel 1.1 de 3 cilindres desenvolupat al centre tècnic de Hyundai a Rüsselsheim (Alemanya). Amb canvi manual de sis marxes, rendirà 75 CV i combinat amb la tecnologia Blue Drive (start/stop, pneumàtics de baix fregament i gestió de l'alternador) emetrà només 84 g/km de CO2, un valor de referència. La tecnologia Blue Drive també és aplicable a la resta de motoritzacions, que han estat optimitzades. La 1.2i, per exemple, ha guanyat 7 CV; la 1.4 de gasolina ofereix un interessant compromís entre prestacions i consum i la 1.4 turbodièsel és una meravella per la baixa remor i absència de vibracions, que juntament amb un bon tacte de conducció fan ser agradable aquesta versió del nou i20 tant en carretera com en ciutat.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2i.
1.248 cc. 85 CV i 120,7 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 114 (87) g/km.
1.4i.
1.396 cc. 100 CV i 137,3 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 122 (100) g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.1 CRDI.
1.120 cc. 75 CV i 180 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 (84) g/km.
1.4 CRDI.
1.396 cc. 90 CV i 220 Nm. Consum: 4.1 l/100 km. CO2: 106 (96) g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Barra de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,995/1,710/1,490 m.
PREU:
D'11.090 euros (1.2i City) a 17.790 euros (1.4 CRDI Style S). Descompte de promoció inclòs.
WEB:
www.hyundai.es. Entre parèntesis, emissions de CO2 amb tecnologia Blue Drive.

Amb totes les garanties i compromís de satisfacció

Set són els nivells d'equipament amb què en combinació amb els quatre motors Hyundai estructura la gamma del nou i20. Tots inclouen vuit airbags, controls d'estabilitat i tracció i un conjunt d'elements de seguretat que contribueixen a la màxima qualificació de cinc estrelles que aquest model acredita en les avaluacions d'EuroNCAP. També formen part de l'equipament comú l'ordinador de viatge, l'indicador de marxa recomanada, l'aire condicionat i la guantera refrigerada. Des del segon nivell (City S) es disposa de Bluetooth amb reconeixement de veu, mentre que, al capdavant, l'Style S, limitat al motor 1,4 CRDI, disposa de càmera d'aparcament posterior, seients davanters calefactables i botó per engegar i aturar el motor. El Hyundai i20 també es beneficia dels interessants programes de satisfacció i garanties que la marca aplica habitualment als seus models.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.