Canals

Distinció en format reduït

Sense pràcticament haver crescut de mides, el nou Lancia Ypsilon té dues portes a cada costat que el fan ser més pràctic. I exhibeix un cos elegant, inspirat en el del Delta, el germà gran

Des de l'inici de la seva existència, el 1985, s'ha anat veient el Lancia Ypsilon com un cotxe distingit entre els de la seva categoria. És una característica que manté fidelment en la generació nova, que presenta com a gran novetat dues portes a banda i banda –les del darrere molt ben dissimulades– i dotada d'una figura que, igual com l'escultural Delta, té classe i elegància. Segons Lancia, el nou Ypsilon esdevé el vector d'imatge de la marca italiana, que preveu que aquest model acaparà la meitat del seu volum global de vendes.

Tot i que de mides és pràcticament idèntic, el nou Ypsilon supera a bastament el seu antecessor. Construït amb materials de gran i molt gran resistència, és notablement lleuger –només amb motor turbodièsel supera els 1.000 kg– i ben insonoritzat. Té més superfície de vidres i el maleter ha guanyat 30 litres de volum útil –en total, 245– i les dues portes posteriors fan més fàcil l'accés a les dues places posteriors, una mica justetes perquè les mides són les que són. Estèticament, l'habitacle és en si mateix una expressió de bon gust en plena concordança amb l'aspecte extern del cotxe. I, fidel a la tradició, el quadre d'instruments continua en la part central del davantal.

Els motors, no gaire potents però sí molt sobris en consum i de poques emissions, refermen el caràcter eminentment urbà que sempre ha tingut l'Ypsilon. De moment n'hi ha dos de gasolina i un turbodièsel, tots tres amb Start/Stop de sèrie i amb possibilitat de canvi semiautomàtic pel revolucionari propulsor 0.98 Twin Air, bicilíndric i sobrealimentat per turbocompressor. Més endavant arribarà el motor 1.2 Fire bi-fuel, que funciona indistintament amb gasolina o gas liquat (GLP).

El nou Ypsilon es ven en tres nivells d'equipament, Silver, Gold –el que es demanarà més– i Platinum, tots amb quatre airbags i controls d'estabilitat i d'ajuda a l'arrencada en pendent. L'aire condicionat i la ràdio CD queden reservats per al segon nivell i els airbags laterals davanters, el climatitzador, els llums de boira, el control de creuer i els comandaments de ràdio al volant formen part del complet capítol d'opcions. Ara bé, el Lancia ofereix una oferta interessant de llançament que, segons versions i motoritzacions, permet disposar d'aquests elements i d'algun altre –navegador, sensors d'aparcament, de llums i pluja– sense haver-ne de pagar el sobrecost.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2 Fire.
1.242 cc. 69 CV i 102 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 Km. CO2: 115 g/km.
0.98 Twin Air.
875 cc. 85 CV i 145 Nm. Consum mitjà: 4,2 l/100 Km. CO2: 99 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 1.3 Multijet II.
1.248 cc. 95 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 Km. CO2: 99 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos, 257 mm/Tambors, 203 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,842/1,676/1,666 m.
PREUS:
De 12.500 euros (1.2 Silver) a 18.200 euros (1.3 Platinum).
WEB:

Sis-centes combinacions

Amb setze colors per a la carrosseria –incloent-hi quatre combinacions bicolor–, tres nivells d'equipament, sis revestiments interiors –tela amb dues tonalitats, teixit de tacte avellutat o pell– i tres tipus de llandes d'aliatge, personalitzar el nou Ypsilon és ben senzill. Segons Lancia, la combinació dels diversos factors possibilita més de 600 variants.

Sense confusions

El diàmetre del tub d'entrada de combustible dins el dipòsit correspon exactament amb el de la mànega del tipus de carburant amb què funciona el motor, la qual cosa impedeix el risc de confusions en les aturades a les benzineres. És el sistema denominat Smart Fuel, en què el tap convencional va fixat a l'interior de la tapa exterior, per fer més còmoda l'operació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.