Canals

Un relleu que arriba amb molta empenta

En el nou X3, BMW aplica a fons la tecnologia Efficient Dynamics i la seva experiència de 25 anys en la tracció total xDrive. Tot això afegit a una imatge posada al dia i un nivell de qualitat i equipament d'allò més selectes

Amb set anys d'existència i més de 610.000 unitats venudes arreu del món, el BMW X3 va donar el relleu a finals del mes passat a la seva segona generació. Aquesta se'ns presenta en dues versions amb tracció total (xDrive 35i, de gasolina, i xDrive 20d, turbodièsel), carrosseria més dimensionada (8,3 cm més llarga i 4,6 cm més ampla) i amb retocs estètics externs que li escauen molt perquè incrementen la sensació d'amplada i d'aplom i li reforcen la personalitat.

Però més enllà d'aquestes connotacions estètiques, de l'elevat nivell de confort i d'un maleter que en capacitat és un referent en el segment mitjà dels SUV, del nou BMW X3 cal destacar els avenços que s'han realitzat en el conjunt mecànic. El motor de sis cilindres de gasolina guanya 34 CV (12,5%) i 85 Nm (27%) respecte de l'anterior, també de 3 litres, mentre que el consum de gasolina i les emissions de CO2 han baixat un 8 i un 11%, respectivament. Per arribar a aquests nivells d'eficiència disposa de sistema Start/Stop, regenerador d'energia de frenada, pneumàtics de baixa resistència i, sobretot, una caixa de canvis automàtica Steptronic de vuit marxes que fa possible mantenir una bona velocitat de creuer a règims molt baixos. Si ens referim al propulsor turbodièsel, les diferències amb el seu antecessor són menors que en el cas del de gasolina pel que fa a increment de potència (7 CV, 4%) i parell (30 Nm, 9%) però més significatives en estalvi de combustible (14%) i emissions (15%). Aquest motor, també amb Start/Stop, va associat a un canvi manual de sis marxes i opcionalment (2.664 euros) pot disposar de l'Steptronic de vuit.

Més amplitud i confort.

A efectes pràctics, l'increment de mides de la carrosseria i dels eixos es tradueix en més espai dins l'habitacle; un increment que es nota més en les places posteriors. La sensació de qualitat també és superior i, igual que l'equipament –la llista d'opcions és molt llarga, marca de la casa–, s'adiu amb la categoria de l'X5, el germà gran; és l'evolució entre generacions. Així, el BMW X3 pot disposar d'elements com ara la pantalla virtual al parabrisa, regulació de velocitat amb control automàtic de frenada d'emergència, llums adaptatius i càmera de visió posterior d'abast global. I als que els tempta canviar l'asfalt per alguna pista forestal, que no pateixin: els 21,2 cm d'altura lliure són un indicatiu prou bo.

MOTOR DE GASOLINA:
2.979 cc. 306 CV i 400 Nm. Injecció directa i doble turbo. Consum: 8,8 l/100 km. CO2: 204 g/km.
MOTOR DE GASOIL:
1.995 cc. 184 CV i 380 Nm. Injecció directa common rail i turbo. Consum: 5,6 l/100 km. CO2: 147 g/km (amb canvi automàtic).
SUSPENSIONS:
Eix de doble articulació / Cinc braços.
FRENS:
Discos ventilats. 328/330 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,648/1,881/1,661 m.
PREUS:
42.900 euros (xDrive 20d) i 59.200 euros (xDrive 35i).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.