Canals

El Mini s'ha fet gran

Per primer cop en la seva història, el Mini arriba als quatre metres de llargada, té quatre portes i permet canviar l'asfalt per pistes forestals

Al quart model de la família Mini se'l pot considerar un transgressor. Qui hauria gosat pensar, per exemple, que aquest model arribaria algun dia als quatre metres de llargada, amb dues portes laterals per banda? O bé que seria construït amb la filosofia d'un SUV i, per tant, amb la possibilitat de disposar de tracció total? Doncs bé, aquesta és la targeta de presentació del Mini Countryman, que tot i aquests canvis manté l'agilitat i el tacte de conducció tan propis del model original i, malgrat que l'altura lliure respecte del sòl no és res de l'altre món (15 cm), permet circular sobre pistes de terra.

La tracció total ALL4 opcional per als Cooper S i D (2.050 euros) és òptima en condicions de baixa adherència. Aquest sistema, amb diferencial central electrohidràulic, distribueix la força del motor a parts iguals entre les quatre rodes en condicions normals i fins a arribar, si s'escau, al 100% sobre un eix determinat. L'electrònica que el gestiona va inclosa en la mateixa unitat del control d'estabilitat, amb temps de reacció inferiors a una dècima de segon. La tracció ALL4 comporta un reglatge específic del xassís.

VERSIONS DE GASOLINA: One.
1.598 cc. 98 CV i 153 Nm. Consum: 6 l/100 km. CO2: 139 g/km.
Cooper.
1.598 cc. 122 CV i 160 Nm. Consum: 6 l/100 km. CO2: 140 g/km.
Cooper S.
1.598 cc. 184 CV i 240 Nm. Consum: 6,1 l/100 km (6,7 amb tracció total). CO2: 143 g/km (157 amb tracció total).
VERSIONS DE GASOIL: One D.
1.598 cc. 90 CV i 215 Nm. Consum: 4,4 l/100 km. CO2: 115 g/km.
Cooper D.
1.598 cc. 112 CV i 270 Nm. Consum: 4,4 l/100 km (4,9 amb tracció total). CO2: 115 g/km (129 amb tracció total).
SUSPENSIONS:
McPherson/Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats/Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,097 (4,110 pel Cooper S)/1,789/1,561 m.
PREUS:
De 20.800 euros (One) a 31.000 euros (Cooper S ALL4).

Cilindrada única

No deixa de ser curiós que els cinc motors de nova generació del Mini Countryman tinguin la mateixa cilindrada. Les diferències, però, hi són. Així, per exemple, el del Cooper de gasolina té regulació variable de les vàlvules i del Cooper S hi afegeix injecció directa i sobrealimentació Twin Scroll. Per reduir consum i el CO2 emès disposen de sistemes Start/Stop i de recuperació d'energia. I opcionalment es pot substituir el canvi manual per l'automàtic Steptronic, també de sis marxes. Els dos motors turbodièsel tenen en comú no només la cilindrada, sinó també la injecció common-rail i el turbo de geometria variable.

Quatre o cinc places

L'increment de mides del Mini Countryman es nota a l'interior i en el volum del maleter (des de 350 litres). Sense variació de preu, es pot triar l'habitacle en format de dos seients individuals al darrere –amb un singular carril central on es poden desar petits objectes– o bé l'habitual banqueta de tres. Els seients posteriors tenen un recorregut longitudinal de fins a 13 cm.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.