Societat

Alts i baixos d'una renovació constant

Des de la seva inauguració el 1995, Port Aventura ha estrenat cinc grans atraccions i una àrea temàtica per mantenir l'èxit de públic

Les hereves de l'etapa Universal's, les més mal parades

Si en algun lloc la màxima de “renovar-se o morir” és més certa que mai, aquest és el cas dels parcs temàtics. Conformar-se amb les atraccions de partida pot fàcilment acabar convertint-se en sinònim de crisi en un sector en què tothom competeix cada temporada per aconseguir les novetats de referència. Port Aventura es va inaugurar oficialment l'1 de maig del 1995 amb un amplíssim ventall d'atraccions i espectacles encapçalat pel Dragon Khan, veritable nau capitana del projecte i l'atracció ineludible per a tot visitant, encara que sigui per mirar-se-la de lluny.

Però que no es podia viure de renda de l'impacte inicial ja ho preveia el pla mestre que ha dirigit l'expansió del parc des de llavors. La primera novetat va arribar dos anys després: el 1997 es van posar en funcionament les muntanyes russes Stampida, que van costar 7 milions. L'impacte positiu, però, va quedar reduït per l'accident mortal que es va produir aquell mateix any, quan un dels passatgers va sortir disparat fora del vagó. El parc, a conseqüència d'això, va fer millores en la seguretat de l'atracció, en què fins ara no s'han repetit incidents d'aquest tipus.

L'entrada dels estudis Universal's en la gestió del parc el 1998 va comportar un canvi de rumb, i una important inversió de 54 milions en dos anys: el 2000 es va obrir Sea Odyssey, una simulació d'aventura dins un submarí sota el guiatge d'un dofí, i el 2001 ho va fer El Templo del Fuego, en què els visitants caminen per l'interior d'un temple en ruïnes replet d'efectes de foc. Tot i els elevats pressupostos –són les úniques atraccions creades després del 1995 que s'acosten al pressupost de Shambhala–, han estat les que han tingut una trajectòria més desafortunada: El Templo del Fuego va arribar a ser clausurada durant una temporada i s'ha sotmès a una renovació. Sea Odyssey, per la seva banda, ha passat per un qüestionat procés de reconversió en un cinema 4D.

Amb el domini de l'accionariat per part de La Caixa a partir del 2004, van arribar les dues últimes grans novetats en atraccions per a adults: el 2005 es va inaugurar la caiguda lliure Hurakan Condor (6 milions) i el 2007, l'atracció d'acceleració Furius Baco (15 milions), que ha tingut, per cert, diversos problemes tècnics. Des de llavors, el parc va haver d'esperar a un altre canvi en l'accionariat, amb la venda a Investindustrial, per tornar a parlar de novetats. L'any passat va arribar l'àrea infantil Sésamo Aventura (15 milions), i per l'any vinent s'ha avançat l'anunci d'una novetat més.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Retards de més de mitja hora a la R11 per una avaria entre Girona i Sant Miquel de Fluvià

girona
salut

L’Hospital de Mataró canvia els uniformes quirúrgics per uns més sostenibles

mataró

Les fires del 1 de Maig omplen de gent els carrers de Figueres malgrat l'amenaça de pluja

figueres

El TSJC reconeix la bulímia com una malaltia incapacitant

girona
urbanisme

Alella tira endavant el projecte per urbanitzar la Serreta i El Pla

alella
mobilitat

Mataró comença a multar els cotxes que se saltin les restriccions a l’illa de vianants del centre

Mataró
indonèsia

Les autoritats es preparen per fer front a l’erupció del volcà Ruang

barcelona
LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia