Economia

Nissan Iberia insisteix que la planta catalana “ja no és viable”

El conseller director general Marco Toro defensa que el “compromís” de la marca amb Espanya es manté “intacte”

El conseller director general de Nissan Iberia, Marco Toro, ha insistit aquest dilluns en un comunicat que la planta a Catalunya “ja no és viable” i que Frank Torres és “el millor i més adequat executiu de la marca” per negociar el tancament. Segons ha afirmat Toro, cal obrir diàleg per “aconseguir la millor solució per a tots”. Toro ha dit que la decisió de tancar les plantes a la Zona Franca, Montcada i Sant Andreu ha estat “molt difícil emocionalment” però ha afirmat que el “compromís” de la marca amb Espanya es manté “intacte”. D’altra banda, el directiu de Nissan Iberia ha celebrat el pla MOVES del govern espanyol però ha dit que l’Estat es manté encara “a la cua d’Europa” en foment de l’electrificació.

“Hem de ser conscients que si s’esgoten els ajuts al mercat del vehicle elèctric, es tornarà a paralitzar”, ha assegurat. En aquest sentit, ha proposat un “IVA reduït per als vehicles electrificats”.

Segons els plans de Nissan, la marca tindrà el 50% de les vendes electrificades, quan la mitjana europea podria ser d’un 26%. No obstant, Toro ha demanat “agilitzar els processos burocràtics per al desenvolupament de la xarxa d’infraestructures de recàrrega del vehicle elèctric i aprofundir en mesures fiscals a favor de la descarbonització del transport”.

La marca també afirma que és “líder en la mobilitat electrificada a Espanya”, amb la venda de 8.000 unitats de vehicles 100% elèctrics i de 0 emissions des del llançament del LEAF el 2010 i fins al tancament de l’any passat.

“Un de cada cinc vehicles elèctrics que circulen per les nostres carreteres és un Nissan”, indica la companyia en un comunicat, xifrant en un bosc de 134.00 arbres l’estalvi en CO2 que fan aquests cotxes. A més, Nissan Iberia reivindica que en els últims 10 anys ha invertit més de 5 milions d’euros en infraestructures de càrrega a la xarxa de concessionaris, un 22% del total de càrrega ràpida a Espanya. El projecte s’ampliarà amb inversions de 10 milions a través del projecte Easycharger.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona
economia

ERC, Comuns i la CUP es comprometen a convalidar la regulació dels lloguers de temporada

barcelona
Economia

El turisme internacional s’enfila fins als 3,3 milions el primer trimestre de 2024

Barcelona
CONFLICTE LABORAL

Els treballadors de Llansà en vaga reben el suport de transportistes de Roca

GIRONA
OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona