Les obres del TAV provoquen restriccions a l'«autovia» de Banyoles

La construcció del viaducte del TAV que ha de travessar la C-66 entre els termes de Sant Julià de Ramis i Palol de Revardit ha obligat a restringir el trànsit en aquesta carretera desdoblada. En un tram d'uns pocs centenars de metres, ara només hi ha un carril en cada sentit i cal reduir la velocitat.

El pont, de 287 metres de llargada, començarà poc després de la boca nord del túnel de Sant Julià, passarà per sobre d'antics camps de conreu i per sobre de la C-66 i, ja a l'altra banda de la carretera desdoblada, superarà el vial que porta a unes indústries i veïnats i anirà a buscar l'esplanada on s'ha obert la boca sud del túnel de la Garriga. En els seus extrems, la plataforma del tren estarà a una alçada de set metres (a la banda de Sant Julià) i de sis (a la de Palol de Revardit), mentre que el tram del mig es trobarà a uns 12 metres per sobre de la carretera. En aquesta zona, la via farà baixada en sentit nord, tot i que molt lleugerament, ja que el pendent serà del 7,34 per mil.

Mentrestant, els treballs a la resta del traçat del TAV al Pla de l'Estany tenen ara per ara un bon ritme. Al marge de la feina en els interiors dels túnels, les obres són molt visibles a Sant Andreu del Terri (Cornellà del Terri), on també estan construint un gran viaducte que unirà la boca nord del túnel de Sant Andreu i la boca sud del túnel de Santa Llogaia. També resulten molt espectaculars a les àrees dels nuclis de Sant Esteve de Guialbes i de Vilademuls, on hi estan fent, entre altres estructures, el túnel de Cavorques, de gairebé 3 km de llargada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.