Nadal diu que ERC i ICV assumeixen que el quart cinturó serà autovia de quatre carrils

El conseller admet, però, que el pacte d'infraestructures deixa «per més endavant la polèmica» sobre el traçat de la via

De fet, sembla que el conseller intentarà treure d'aquest argument tant suc com sigui possible per convèncer, a darrera hora, Foment del Treball Nacional, CiU i el PP perquè se sumin al pacte comptant que són els únics agents que han anunciat que no el signaran –el consens amb el Consell de Cambres, els sindicats, els partits, les diputacions, els ajuntaments i les entitats municipals se situa entre el 85 i el 90%, afirma Nadal–. El conseller explica que vol fer veure als tres agents contraris que el pacte «és un document ambiciós, en què hi és tot o pràcticament tot». De la posició de Foment del Treball Nacional, CiU i el PP, Nadal diu que «l'únic cavall de batalla que tenen per no signar el pacte és el quart cinturó, ara ronda del Vallès» i afegeix que aquesta infraestructura és al PNI «en condicions suficients perquè ningú no se'n pugui sentir desmarcat».

El conseller admet que l'únic que no queda clar en el pacte és el traçat que tindrà el quart cinturó entre Sabadell i Granollers i que això es deixa «per més endavant» perquè avui encara és un afer «polèmic» entre socis del govern o entre els agents polítics i socials del Vallès. Perquè ERC i ICV acceptessin la infraestructura, el PSC va acceptar el canvi de traçat que proposa el Ministeri de Foment. I això és avui ja un compromís unitari del govern català recollit en el pacte: «Com que no s'està d'acord amb el traçat històric que va proposar el Ministeri de Foment caldrà proposar un nou traçat», afirma Nadal. En l'entrevista radiofònica, el conseller concloïa que ha demanat a CiU, el PP i Foment del Treball que es mirin bé el text: «No estem disposats que una sola cosa, que segons ells no hi és prou o a mitges, pugui espatllar el marc de referència d'un gran acord nacional» en carreteres, ferrocarrils, ports, aeroports, energia, aigua, residus, regadius i noves tecnologies.

Sí d'ICV a la MAT

En aquest sentit, Nadal recorda que «ICV ha dit que sí al PNI en els termes que està ara» i afegeix que és positiu que el tripartit hagi fet «un gran pas» per acordar projectes a tots els nivells, «inclosa amb determinades condicions la MAT» –la línia elèctrica de molt alta tensió per connectar la xarxa estatal amb França.

El conseller admet que «en el Pacte Nacional per a les Infraestructures es va amb retard» i, segons ell, per primera vegada s'està recuperant temps al temps: «Fa dècades que hem perdut molt de temps i ens hem entretingut en coses que no eren prioritàries.» Per altra banda, el conseller Nadal també desitja que, amb el traspàs efectiu de rodalies a la Generalitat l'1 de gener del 2010, comencin a acabar-se els problemes del servei. A Nadal li agradaria que «el termòmetre de l'autogovern sigui una millora en el servei de rodalies». Com a mínim, que l'usuari «se senti informat i no desinformat».

LES FRASES

JOAQUIM NADAL
CONSELLER DE POLÍTICA TERRITORIAL
«Com que no s'està d'acord amb el traçat històric [del quart cinturó] que va proposar el Ministeri de Foment caldrà proposar un nou traçat»
«Tothom té assumit que ha de ser una autovia, de dos [carrils] més dos»
[Al Pacte Nacional per a les Infraestructures, el quart cinturó] «hi és en condicions suficients perquè ningú se'n pugui sentir desmarcat»
[El pacte] «és un document ambiciós, on hi és tot o pràcticament tot»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.