Urbanisme

Nova plaça Catalunya a Girona

Es preveu donar als vianants més espai per enllaçar les zones comercials

Es xifra la reforma en 2,5 milions i es faria el 2017

Es traurà la zona blava i es treu un carril de circulació de trànsit

Es faran rutes en forma de ‘x' per enllaçar el Barri Vell i Maragall

Unir els eixos comercials i donar prioritat als vianants. Amb aquestes dues premisses el pla de mobilitat de Girona per als pròxims sis anys projecta una reforma de la plaça Catalunya. El pla planifica aquesta millora i reforma amb vista a l'any 2017 i xifra el cost per refer bona part de la plaça en un import superior als 2,5 milions d'euros.

El regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, assenyala que el pla ha servit per analitzar “els itineraris amb més ús arreu de la ciutat i per on passa més gent caminant” i s'ha detectat que una ruta habitual és desplaçar-se des del Barri Vell cap a la zona comercial de Joan Maragall. Alcalà subratlla que l'actuació prevista “ha de fer que el vianant se senti més còmode i segur”. La configuració actual de la plaça Catalunya no deixa clar quin és el recorregut habitual per al passejant, en canvi, la proposta del pla de mobilitat pretén facilitar el circuit, per això s'ha previst uns recorreguts amb forma de x. Això facilitaria que la gent provinent de la Rambla de la Llibertat pogués dirigir-se de manera directa cap a Joan Maragall. L'altre eix que es configurarà permetrà connectar el sector del carrer del Carme amb l'avinguda Sant Francesc.

Per això, s'ha previst per al tram de vorera sobre el riu Onyar que hi ha davant dels jardins de la Infància un voladís sobre el curs fluvial per ampliar la vorera.

Canvis per al trànsit

El pla diferencia tres actuacions que van en una mateixa direcció. Així, es preveu ampliar la vorera nord i la vorera sud de la plaça per donar més espai als vianants i això provocarà que es tregui un carril de circulació al trànsit. Tots aquests canvis permetran canviar la configuració actual de la plaça, concebuda en un inici amb més protagonisme per als vehicles. Al mateix temps facilitaran també l'accés des del Barri Vell cap al mercat del Lleó.

Sense zona blava

Tot i que la reforma està prevista per al 2017, ja per a l'any que ve s'ha previst reformular l'ocupació de vehicles i es preveu treure totes les places de pàrquing de zona blava. Els actuals aparcaments passarien a ser en línia i només estarien permesos per a vehicles de càrrega i descàrrega, motos, bicis i, algunes places, per a persones discapacitades. El pla de mobilitat té com a línia estratègica afavorir els desplaçaments a peu i el govern municipal té previst portar-lo a aprovació al ple del mes de juny i tenir prou suport.

Voreres

Una quinzena d'actuacions pensant en els vianants

Les actuacions pensades per prioritzar els itineraris més utilitzats per als vianants en els pròxims sis anys preveuen una quinzena més d'actuacions, a banda de la reforma de la plaça Catalunya. El projecte més important és la conversió del carrer Bisbe Lorenzana en plataforma única des de la Rutlla fins a Migdia, amb un cost de més de mig milió d'euros. Altres inversions importants són l'eixamplament de voreres al carrer Àlvarez de Castro previst per a l'any que ve i que suposarà perdre un carril de circulació, construir una vorera a la carretera de Sant Gregori i eixamplar la vorera a la Rutlla i Tuyet Santamaria, entre d'altres.

Eix comercial

El carrer Pare Claret, amb un carril menys

L'aposta perquè els eixos comercials potenciïn el passeig i la comoditat dels vianants és clara en el pla de mobilitat, Per això, de cara a l'any 2017 es preveu que el carrer Pare Claret perdi un dels dos carrils de circulació i s'hi efectuï una ampliació de voreres important. Es tracta d'una obra que s'ha pressupostat en més de 388.000 euros i que es considera important per connectar aquest eix comercial amb la zona de Santa Eugènia i la Devesa-Güell. També es preveu crear més passos per a vianants a la plaça Sibil·la de Fortià, a l'encreuament de Joan Maragall amb Jaume I, ja que els actuals són insuficients.

Places

Millora a Sant Feliu i pacificació al voltant de Sant Pau

El pla de mobilitat també té com a objectiu actuar en diverses places per garantir una estada còmode als ciutadans que l'usin i pacificar-les en algun cas. Així, per exemple, s'ha previst una actuació a mitjà termini per a la plaça de Sant Feliu –s'ha projectat per al 2019– per valor de 393.000 euros. L'espai per a vianants, amb voreres estretes, és molt insuficient i, en canvi, està sobredimensionat l'espai de calçada per a vehicles tenint en compte que hi passen molt pocs vehicles. Un altre projecte important serà una nova configuració de la plaça al voltant de l'església de Sant Pau. El pla situa el termini de l'obra en l'any 2016 i el cost d'execució, de més d'un milió d'euros, permetrà eliminar el vial Narcís Blanch entre Llierca i Riu Ser. El pla també preveu la millora a la plaça Assumpció de Sant Narcís, però ho especificarà el pla especial del barri. La plaça Salvador Dalí, a tocar de l'Hipercor, canviarà radicalment la fisonomia amb l'ampliació del centre comercial, sense cost per al consistori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona