Urbanisme

URBANISME

Banyoles completa la reforma urbanística del cèntric carrer del Canat

S'hi renoven els serveis soterrats i s'anivellen la calçada i la vorera, seguint la pauta del tram del mateix carrer, que es va enllestir en l'anterior mandat

La intervenció a la via pública de més cost econòmic que l'Ajuntament de Banyoles farà aquest any ja està en marxa. Es tracta de la reforma urbanística del carrer del Canat, en el tram comprès entre la plaça de les Rodes i el carrer de la Llibertat. Els treballs, que van ser adjudicats a l'empresa Salvador Serra, tenen un pressupost de 405.000 euros. Es pagarà amb recursos del pla d'obres i serveis (PUOSC) i els veïns no hauran de fer front a contribucions especials.

Una segona fase

Aquesta intervenció constitueix la segona fase de la reforma de tot el carrer, després que en l'anterior mandat es va executar un primer tram, el que va del carrer de la Llibertat al carrer de Sant Martirià. Seguint el model estètic d'aquella primera fase, les obres actuals consistiran, entre altres accions, a eliminar les voreres, de manera que tot el vial quedarà a la mateixa altura. A més, s'aprofitarà per renovar els serveis soterrats, tant del carrer del Canat com del carrer del Colom, un vial perpendicular al primer del qual s'han de reformar bona part dels serveis que hi ha soterrats. Si es compleixen les previsions, les obres han d'estar acabades d'aquí a cinc mesos.

Menys aparcament

El vial objecte de la reforma és molt transitat, entre altres raons, perquè serveix per accedir a les instal·lacions del camp de futbol vell i els edificis públics de can Quim del Rec i l'espai Jove Cal Drac. Segons el consistori, era dels carrers que es trobava en més mal estat. Amb la remodelació, però, es perdran una part de les vint places d'aparcament que fins ara hi havia en aquest tram del carrer del Canat.

A la llarga, la intenció de l'equip de govern és reformar també els carrers de la Barca i de l'Estany, situats a la mateixa zona, aplicant un model urbanístic semblant al que del projecte del carrer del Canat.

LA XIFRA

405.000
euros
és el pressupost de l'obra, que es cobrirà amb recursos del pla d'obres i serveis.

LA XIFRA

5
mesos
és la durada prevista dels treballs, que han començat fa pocs dies.

La carretera de l'estany ja té el “sí” ambiental

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha aprovat la declaració d'impacte ambiental de la reforma de la carretera de circumval·lació de l'estany, segons va anunciar ahir el govern. El projecte, promogut per la Diputació, abasta 2,2 km dels termes de Porqueres i Banyoles, des de l'alçada de l'església de Santa Maria al paratge de Lió, a l'oest i al nord de l'estany, respectivament. A grans trets, consisteix a “pacificar” el trànsit de vehicles motoritzats i condicionar un vial per a ciclistes i vianants paral·lel a la calçada. Aquesta passarà de tenir una amplada de sis a cinc metres, mentre que el vial per bicis i vianants farà 2,5 metres d'amplada.

La declaració d'impacte ambiental estableix que, atesa la riquesa faunística per on passa la carretera, les obres s'hauran de fer en una època de l'any en què la incidència sobre la fauna siguin mínima; s'hauran d'evitar els abocaments de terres o altres materials aliens a la zona i caldrà realitzar un seguiment arqueològic de les obres, atesa la possibilitat que, a la vora de l'església de Santa Maria, apareguin restes arquitectòniques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona