Urbanisme

URBANISME

Maià de Montcal posa en ordre el Molí d'en Llorenç

L'Ajuntament aprova per fi un projecte per reparcel·lar i urbanitzar el barri, creat sense permisos fa 40 anys

L'Ajuntament de Maià de Montcal ha donat llum verd de manera inicial al projecte de reparcel·lació i urbanització del Molí d'en Llorenç, un barri creat sense permisos en la dècada dels setanta, desenvolupat de manera irregular i que gairebé no disposa de serveis. Pressupostat en 4,6 milions, l'Ajuntament preveu executar-lo durant aquest mandat. Descomptant l'aportació de l'Ajuntament, a cada propietari li tocarà posar, de mitjana, uns 25.000 euros. Els pagaments s'hauran d'anar fent a mesura que avancin les obres. Pensant en les dificultats econòmiques que poden tenir alguns dels afectats, pròximament es decidirà si els treballs comencen a la primavera o a la tardor de l'any vinent. Al Molí d'en Llorenç hi ha 179 parcel·les i hi estan domiciliades 72 persones empadronades al poble.

El projecte representa una important fita per a Maià, atès que culmina un llarg procés de converses amb els propietaris i de tràmits amb les administracions, segons va indicar ahir l'alcalde, Joan Gaínza (CiU). Dissabte el consistori va explicar el projecte als veïns i els va advertir que, a partir d'ara, se serà “contundent” a l'hora de sancionar els casos d'indisciplina urbanística.

LA XIFRA

4,6
milions d'euros
és el pressupost de tot el projecte, que l'Ajuntament compta executar durant aquest mandat.

La futura autovia “es menja” 44 parcel·les

El Molí d'en Llorenç limita amb l'N-260, la carretera de Figueres a Besalú, que està afectada per un avantprojecte de transformació en autovia (la continuació de l'A-26). El Ministeri de Foment exigeix en aquests casos que no es pugui edificar en una franja de 50 metres a banda i banda de la nova carretera, una distància que al vessant sud de la calçada abasta 44 parcel·les del barri. La petició del ministeri ha estat ratificada per la comissió d'Urbanisme de Girona i, consegüentment, en el pla general de Maià la zona quedarà definitivament com a no urbanitzable. A la banda nord de la futura autovia, els terrenys que queden afectats són camps de conreu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona