Urbanisme

maresme

Principi d'acord per al futur passeig entre Canet i Arenys

Urbanisme proposa començar les obres del tram de Canet, que ha acceptat el projecte des del primer moment

El govern arenyenc vol que es mantinguin les places d'aparcament a la platja

L'ordenació de la façana marítima entre Canet i Arenys de Mar ha fet un pas endavant. O així ho han entès els alcaldes de les dues poblacions després de reunir-se aquesta setmana amb el director general d'Urbanisme, Pere Solà, que els ha proposat que el controvertit projecte comenci a executar-se només, i de moment, pel tram de Canet, que l'ha vist amb bons ulls des del principi. L'actuació, que va ser adjudicada a finals de l'any passat per un import de 3 milions d'euros, estava pendent de l'aprovació dels pressupostos del nou govern de la Generalitat i va semblar que podia perillar. Resolta i confirmada la seva execució, el canvi també dels dos governs locals de Canet i Arenys, tots dos de signe convergent, va fer revifar una polèmica antiga en la part corresponent a Arenys de Mar.

L'alcalde, Estanislau Forns, reclama que al tram de passeig que afecta el seu municipi a la platja del Cavaió no es pot prescindir de la bossa d'aparcament habilitada actualment. Una demanda que va defensar en campanya electoral i que coincideix amb la reclamació dels guinguetaires de la zona. En aquest sentit, i tal com confirmen fonts municipals, Urbanisme “s'ha compromès a posar a licitació i iniciar només les obres que afecten el terme municipal de Canet, i queda suspès el projecte previst per a la platja del Cavaió. A tot això s'afegeix que el Departament de Costes de l'Estat va emetre fa un temps un informe negatiu del projecte, i des de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ja s'han presentat les esmenes pertinents.

Finalment, els diners de l'obra es podrien arribar a perdre si no es poden executar com a màxim a finals d'any. Els dos alcaldes i el director general d'Urbanisme van acordar tornar-se a trobar al setembre per continuar parlant d'aquesta última proposta.

LA XIFRA

1,5
quilòmetres
té la platja del Cavaió, que uneix els termes de Canet i Arenys i que està pendent d'urbanitzar.

Deixar-hi el cotxe, prioritari

La platja del Cavaió té una longitud d'uns 1.500 metres, dels quals només uns 600 es troben dins el terme de Canet. L'espigó de llevant del port d'Arenys de Mar frena la sorra d'una platja amb 50 i 90 metres d'amplada. Des de fa dècades, els respectius ajuntaments han parlat amb les administracions pertinents de com urbanitzar aquest sector més verge, un indret que s'ha pogut mantenir allunyat dels dos nuclis urbans i que és molt utilitzat pels banyistes autòctons i forasters. El projecte aprovat per la Generalitat ordena el sector amb un vial de pas rodat només d'accés per a vehicles de serveis, amb dues entrades des de la zona del Portinyol i el pas subterrani que es farà per sota la via del tren a Canet. La prohibició de deixar-hi entrar els vehicles privats va mobilitzar l'any passat part de la població, sobretot els adjudicataris de les guinguetes, que van recollir 3.500 signatures a favor de permetre l'accés dels cotxes com fins ara.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona