La retallada pressupostària del govern no afectarà cap infraestructura gironina

El Departament de Política Territorial assegura que tots els projectes i obres mantenen el calendari

La conselleria de Política Territorial i Obres Públiques acapararà gairebé un terç de la reducció en la despesa de la Generalitat, i disposarà de prop de 300 milions d'euros menys dels previstos a principi d'any. Això, però, no afectarà cap de les obres que hi ha engegades a les comarques gironines, o les que han de començar aquest mateix any. El desdoblament de la C-31 entre Castell d'Aro i Palamós, les rotondes de Parlavà, Llambilles i Verges o les obres de millora del ferm que es fan en carreteres com la que va de Salt a Anglès, doncs, no tindran cap canvi en el calendari que s'ha anunciat.

Altres projectes destacats de la xarxa viària gironina que ha de desenvolupar la Generalitat –com els desdoblaments de la C-66 de Banyoles a Besalú, la millora de «la carretera de la vergonya» de Salt cap a Olot o les variants de Celrà i Bordils– estan planificades per la conselleria per més endavant, ja a partir de l'any vinent.

Dels 300 milions de retallada que experimentarà Política Territorial i Obres Públiques, el que fins ara és clar és que bona part es trauran del pressupost de la línia 9 del metro de Barcelona, que d'altra banda és l'obra que acapara una bona part de la inversió pública de la conselleria. El que es farà és alentir el ritme en alguns dels treballs de l'obra, de manera que la despesa es pugui fragmentar i incorporar-la en els pressupostos dels anys vinents. Tot i això, encara hi ha retallades que s'han de concretar en un futur immediat.

La variant de la Bisbal encara no s'ha posat a informació pública

La variant de la Bisbal d'Empordà continua acumulant retards. A principis d'abril, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar la seva aposta pel traçat sud com a opció preferent, però amb un seguit de canvis respecte als anteriors projectes que s'havien posat a informació pública. Això va fer que la proposta definitiva s'hagués de tornar a posar a informació pública, junt amb el traçat de l'opció nord que ha estat sempre sobre la taula. Aleshores, Nadal va explicar que les previsions eren que en el termini d'un mes els dos traçats es tornessin a posar a exposició pública, un cop s'enllestís el document tècnic que ha d'incorporar totes les modificacions que s'han de preveure en el traçat sud. De fet, el conseller es va comprometre a fer-ho abans del 15 de maig, però a hores d'ara encara s'està treballant en el document, i ja té un mes i mig de retard sobre la data prevista inicialment.

Retard en l'eix transversal

El desdoblament de l'eix transversal en la part gironina encara no ha començat, si bé inicialment s'havia datat l'inici dels treballs al mes de març. Segons el departament, en haver adjudicat conjuntament el projecte i les obres això pot retardar els treballs en algun punt. De fet, el tram entre Vic i Caldes –de 55 quilòmetres– és l'últim on s'ha d'actuar, perquè els treballs ja han començat a la part de Lleida i a Barcelona, on ja s'ha acabat el nou enllaç de la Juncadella a Manresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.