El consens sobre el traçat desencalla la millora de l'eix viari entre Reus i Lleida

La C-242 tindrà fins a nou metres d'amplada i se n'eliminaran els revolts més pronunciats

Un cop s'ha completat la informació pública i la tramitació ambiental (el Departament de Medi Ambient bloquejava la reforma per l'afectació al parc natural del Montsant), el DPTOP ha definit el traçat de condicionament de la carretera C-242 entre Torrebesses i Alforja dividint-la en dos trams: de Torrebesses (Segrià) a Ulldemolins (Priorat) i d'aquí a Alforja (Baix Camp). I es reformarà un tercer tram, entre el coll de l'Albarca i Prades (la carretera T-701).

En el primer tram, s'hi construiran variants que suavitzaran els revolts entre Torrebesses i la Granadella i es reforçarà el ferm perquè no s'eixamplarà la calçada, mentre que des d'aquest punt fins a Ulldemolins sí que es modificarà l'ample de la via de cinc a nou metres. D'aquesta manera, s'hi podran encabir dos carrils de 3,5 metres i vorals d'un, així com també es construiran fins a sis variants per millorar els revolts. A més, es construirà un pont de 30 metres sobre la riera de Vallmajor, a la Granadella, i s'eixamplarà el que passa sobre el riu Prades a Ulldemolins. Els accessos que ja existeixen actualment s'adaptaran amb interseccions en forma de T.

El tram que va fins a Alforja també s'eixamplarà a nou metres i se'n corregiran els revolts, però aprofitant al màxim la plataforma actual introduint-hi variants petites. La reforma, però, no preveu cap variant a Cornudella, sinó que la via aprofitarà la travessera actual pel mig del poble, tot i que, en canvi, se'n reforçarà el paviment. A més, als passos pels colls d'Albarca i d'Alforja, el punt de discòrdia amb el Departament de Medi Ambient, s'hi construiran viaductes per minimitzar les afectacions ambientals i s'ajustarà el traçat. També es facilitarà la connectivitat creant interseccions noves i construint-hi rotondes.

D'altra banda, la carretera T-701, que connecta el coll d'Albarca amb Prades, també es reformarà. És un projecte del qual ja s'ha adjudicat la redacció. L'obra permetrà eixamplar la via als 8 metres i, tot i aprofitar al màxim el traçat actual, se'n faran variants petites per millorar la seguretat en la conducció. Una de les variants comportarà la construcció d'un pont de 45 metres de longitud per creuar el torrent de Prades.

La variant de les Borges del Camp, a punt d'aquí a un any i mig

Les obres que ja han començat són les del tram de la C-242 que passa per les Borges del Camp. De fet, el pas per l'interior del poble es reconvertirà en una variant que permetrà evitar el pas del trànsit per l'interior i connectar-lo directament amb la carretera N-420. Aquesta variant tindrà una longitud de 2,1 quilòmetres i transcorrerà per l'oest del municipi. Els treballs comporten una inversió de sis milions d'euros i tenen una durada prevista d'un any i mig.

Una reforma llargament reivindicada

El projecte de reforma de la carretera C-242 ve de lluny, des de l'any 2001, i, de fet, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques s'havia compromès a tenir iniciats els treballs l'any 2007. Així li ho van recordar la vintena d'alcaldes de les cinc comarques implicades en un acte a la Granadella ara fa poc més d'un any, quan van signar un manifest de suport a la reforma que millorarà la comunicació de l'eix Mediterrani-Cantàbric. Medi Ambient havia bloquejat el projecte pel desacord amb l'amplada prevista, especialment al coll d'Albarca, que queda dins del parc natural del Montsant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.