Infraestructures i serveis

transports

El tren Sunrail va vendre 968 viatges en el seu primer estiu

El tren especial de la platja entre Figueres i Portbou va funcionar durant deu caps de setmana del juliol al setembre

Els cinc municipis implicats i Renfe faran balanç per decidir si es repeteix

Durant els deu caps de setmana de juliol a setembre que va funcionar el tren especial Sunrail (de Figueres a Portbou) es van vendre 968 tiquets per viatjar amb aquest transport. La majoria dels tiquets es van vendre amb sortida des de Figueres; en l'altre sentit les sortides es repartien essencialment entre les estacions de Portbou i Llançà. Pràcticament la totalitat dels tiquets venuts eren d'anada i tornada pel mateix dia, i la possibilitat d'adquirir un tiquet vàlid pel cap de setmana no ha tingut gaire èxit. Amb el lema Figueres té platja i les platges tenen museus, el Sunrail es va estrenar l'estiu passat com una aposta de transport suplementària per connectar Figueres i Portbou en 25 minuts i amb parades a Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou.

Primer balanç positiu

El balanç d'aquesta estrena s'haurà de fer en les properes setmanes entre els representants dels cinc municipis i de Renfe per decidir si es recondueix el dispositiu per l'any que ve.

A l'espera d'aquestes conclusions, Xavier Barranco, regidor de Promoció Econòmica de Portbou i un dels impulsors del projecte, considera que, tenint en compte que es tractava d'una estrena, el balanç és globalment positiu. “Hem generat prop d'un miler de moviments de viatgers i hem visualitzat la utilitat d'aquesta línia”, diu Barranco.

Entre els aspectes que queden per millorar, el regidor assenyala la necessitat de promocionar i gestionar millor l'oferta de serveis a cada municipi (comerços, restaurants, museus i activitats) per implementar els desplaçaments. Barranco també observa que el Sunrail ha funcionat més com un servei per anar a la platja des de Figueres, no tant en l'altre sentit, i considera que aquest és un altre aspecte que s'haurà de millorar.

El tren Sunrail va suposar un reforç de 1.000 places als serveis habituals dels caps de setmana d'estiu entre Figueres i Portbou, amb dos trajectes al dia en les dues direccions. El bitllet d'anada i tornada –vàlid per un dia– costava 3 euros i també hi havia la possibilitat d'un bitllet per al cap de setmana al preu de 5 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona