Serveis

Proposen un nom únic per a rodalies, regionals i FGC

Promoció del Transport Públic defensa que els viatgers s'orientarien millor si s'usés la R per als serveis interurbans de Renfe i FGC, la M per al metro i les línies urbanes de FGC i la T per al tramvia

Rodalies de Catalunya utilitza la lletra R per identificar tots els serveis de rodalies i regionals. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) utilitza la L del metro per denominar les línies urbanes de Reina Elisenda, Avinguda del Tibidabo i Molí Nou; la S de suburbà per als serveis que van a Martorell, Can Ros, Olesa de Montserrat, Sabadell i Terrassa, i la R per als trens regionals que arriben fins a Manresa i Igualada, tot i que aquests serveis diferenciats van pels mateixos corredors del Vallès i el Llobregat –les tres denominacions diferencien entre serveis que tenen un destí i parades diferents. El metro de Barcelona usa la L per a totes les línies i el tramvia la T. Molts viatgers utilitzen cada dia més d'un d'aquests serveis com una única xarxa tot i la diversitat de denominacions. El costum facilita l'orientació. Però per a un usuari de fora de l'àrea metropolitana, el primer contacte amb la xarxa és laberíntic, excepte en el cas del metro i el tramvia. No hi ha cap plànol unificat amb tots els serveis, de manera que un viatger que vulgui anar a Abrera ha de saber que només trobarà informació del servei als plànols de FGC. Si es vol anar a Torredembarra, s'ha de saber que es tracta d'un servei regional de Renfe. Si busca les possibilitats de viatjar-hi a Renfe Rodalies no les trobarà. Contràriament, el viatger ha de saber que Montmeló és un destí de Renfe Rodalies, perquè si el busca a regional, tampoc no el trobarà. A l'andana de plaça de Catalunya, un viatger pot trobar-se amb la disjuntiva d'agafar el tren de la via 1 o el de la via 2 per anar a Martorell sense saber que un recorregut tardarà 30 minuts i l'altre, 54. “La quantitat d'equívocs diaris per part dels usuaris a la xarxa de Renfe és més gran del que seria raonable si la informació fos més simple i millor”, afirma Ricard Riol, president de la plataforma Promoció del Transport Públic (PTP), que fa al nou govern català una proposta per unificar la nomenclatura i el plànol de les quatre xarxes ferroviàries catalanes. La denominació R s'utilitzaria per a tots els serveis de rodalies i regionals, tant de Renfe com de Ferrocarrils –les línies de Manresa i Igualada. Les línies que comparteixen corredor d'accés a Barcelona, compartirien el primer número. Així, per exemple, les quatre regionals que van cap al sud en direcció Tortosa, Riba-roja d'Ebre i Lleida serien l'R11, l'R12, l'R13 i l'R14. L'entitat també proposa afegir darrere del nom de la línia, la S o la D, en cas dels trens semidirectes o directes, de cara al futur. La M de metro inclouria les línies de Ferrocarrils de Reina Elisenda, Avinguda del Tibidabo, Martorell, Sabadell i Terrassa.

LA FRASE

Un sol plànol de la xarxa ferroviària no és un caprici sinó un ajut. Com la guia viària que tothom té al cotxe
Ricard Riol
PRESIDENT DE LA PTP


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona