Serveis

Darreres proves a la via del tram transfronterer del TAV

TP Ferro ha intensificat el pas dels trens de prova que van començar a circular entre Figueres i Perpinyà abans de l'estiu

Es preveu que d'aquí a tres mesos es tindrà la via preparada per al pas de trens de passatgers

La concessionària TP Ferro es prepara per fer entrar en servei la via del tren entre Perpinyà i Figueres perquè hi puguin passar els primers trens d'alta velocitat francesos (TGV) de passatgers al desembre, tal com ha anunciat la companyia de ferrocarril. Des de la setmana passada s'ha intensificat el pas dels trens de prova en aquest tram, tot i que els tests es van començar a fer just abans de l'estiu. Es preveu que aquestes proves durin fins al novembre. La concessionària TP Ferro de moment no parla de dates concretes, però assegura que treballa amb el termini de final d'any per posar en funcionament aquest tram de via, que fa un any i mig que està acabat. Segons dades de la concessionària, en la qual participen ACS Dragados i Eiffage, la setmana passada ja es van fer una mitjana de quatre trajectes cada dia de Perpinyà a Figueres. De moment, aquests tests els fa un tren d'alta velocitat de l'empresa francesa SNCF. De fet, aquesta companyia ja ha anunciat que el 12 de desembre començarà a oferir servei fins a Figueres. De moment, Renfe no ha anunciat cap data. Mentrestant, les obres per instal·lar el tercer rail a la via del tren convencional, que ha de permetre que els trens d'alta velocitat arribin fins a Barcelona, estan molt avançades, segons fonts d'Adif, que concreten que “estan en l'última fase d'execució”. Tot i això, l'administrador d'infraestructures ferroviàries recorda que aquesta infraestructura només permetrà la circulació de trens de mercaderies, i no de viatgers. Per tant, els trens que arribin de Perpinyà a Figueres hauran de continuar el trajecte fins a Barcelona obligatòriament a través de la via convencional.

D'altra banda, Adif té pràcticament acabada la plataforma de via del TAV en tots els trams entre Figueres i Girona –sense comptar-hi les obres a la capital del Gironès–, i en la majoria de punts només falta instal·lar-hi la via i la catenària perquè tot estigui completament a punt. De fet, l'administrador d'Infraestructures ferroviàries diu que treballa amb els terminis previstos per tenir l'obra acabada el 2012, quan previsiblement ha d'entrar en servei tota la via d'alta velocitat entre Perpinyà i Barcelona.

3
mesos de proves
previstes a la via.
44,4
quilòmetres
de l'obra de TP Ferro.
19
mesos
fa que la via està feta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona