El Consell Comarcal anuncia que el cost del transport escolar no obligatori s'haurà de repartir millor

Demana que es distribueixi a parts iguals amb els ajuntaments i les famílies

El transport escolar no obligatori és el que fan servir els alumnes que s'han de desplaçar als centres educatius del seu municipi, però que els tenen massa lluny per anar-hi a peu. El Departament d'Educació fa anys que assumeix part del cost de llogar els busos, una partida que es deriva directament als consells comarcals perquè la gestionin. Fonts del Consell Comarcal van confirmar ahir que fa temps que l'ens comarcal, amb la recomanació explícita de la Generalitat, busca una sortida més «equilibrada» a una servei deficitari.

En el curs actual, el servei de transport no obligatori al Maresme representa un cost de 943.376,79 euros, dels quals el Consell Comarcal assumeix el 47,46% contra el 32,19% dels ajuntaments –l'entrada de Mataró ha fet pujar el percentatge, que si no seria del 29,93%– i del 20,35% dels alumnes. Els usuaris no arriben als 1.500 –1.411, per ser exactes– però fan mobilitzar un total de 35 autobusos que cobreixen 18 rutes. El conseller comarcal de Promoció Econòmica i Serveis Educatius, Bernat Costas (ERC), va assenyalar que la proposta feta per l'administració ja s'ha fet arribar a diferents ajuntaments que es beneficien del servei i que alguns d'ells ja han signat convenis acceptant el repartiment a tres bandes. «Hem de recordar que es tracta d'un servei no obligatori i per tant que demana un esforç extra a les administracions que l'ofereixen, sobretot en un temps de crisi com l'actual», puntualitza Costas. El preu que paguen els alumnes correspon al nombre de viatges diaris. Si en fan dos el tiquet mensual els surt per 13,66 euros i si en fan quatre, per 27,32 euros.

Solucions a mida

Els municipis que actualment fan servir el transport escolar no obligatori gestionat pel Consell Comarcal són Argentona, Calella, Dosrius, Malgrat de Mar, Mataró, Montgat, Palafolls, Pineda de Mar, Premià de Dalt, Premià de Mar, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Pol de Mar, Sant Vicenç de Montalt i Tiana. Arran del plantejament fet pel Consell Comarcal pel que fa al finançament del servei, alguns ja han començat a debatre si podran afrontar l'increment del cost que suposa, i més quan, en determinats casos i aprofitant l'anterior bonança econòmica, havien assumit fins i tot la part que corresponia pagar a les famílies. En comarques veïnes s'ha començat a aplicar una tercera via, que consisteix a adaptar el recorregut i l'horari del bus urbà perquè els alumnes en puguin fer ús.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona