Infraestructures i serveis

La Cambra preveu que l’Aeroport del Prat pugui assolir els 90 milions de passatgers el 2030

L’estudi de l’ens cameral recomana accelerar les inversions previstes i la desestacionalització i reconfiguració de les pistes, entre d’altres

Un estudi de la Cambra de Comerç de Barcelona preveu que l’Aeroport pugui arribar fins als 90 milions de passatgers l’any 2030, tot i que avisa que caldria que aquest creixement es produeixi de manera sostenible i amb un enfocament estratègic equilibrat.

Segons l’estudi, l’escenari actual fa pensar que s’assoliran els 70 milions de passatgers abans del 2030, que és l’horitzó fixat en el nou Pla Director, i recomana que s’acceleri el calendari d’inversions previstes, junt amb altres mesures com el foment de la desestacionalització, la reducció de la distància segura entre avions consecutius, adaptar la configuració de les pistes al tràfic o restringit per creixement urbanístic a la zona d’influència directa de les operacions aèries, entre d’altres.

Actualment, l’Aeroport del Prat té 50 milions de passatgers consolidats i fa 78 operacions per hora, segons dades del 2018, una xifra que augmentaria fins a les 90 amb un escenari tant de 70 milions de passatgers mantenint un tràfic d’aeronaus similars o de fins a 90 milions de passatgers desestacionalitzant l’operativa. De fet, una de les mesures que recomana la Cambra és la desestacionalització tant en les hores, ja que els slots més demandats són entre deu i dotze del migdia i entre set i nou del vespre, com en l’època de l’any per fer del Prat una destinació atractiva els 365 dies de l’any.

El director d’Infraestructures de la Cambra de Comerç de Barcelona, Cristian Bardají, ha recordat que l’actual pla director treballa amb un màxim previst de 70 milions de passatgers i que és un “horitzó” que se superarà aquell any, just quan també està prevista l’entrada en funcionament d’una nova terminal satèl·lit. Segons ha detallat, en un escenari continuista, el 2030 es podrien arribar als 81,3 milions el 2030 mentre que els escenaris més optimistes situen la xifra de passatgers en es 107,2 milions, per la qual cosa la Cambra ha treballat en un escenari intermedi.

D’altra banda, Bardají ha assegurat que la Cambra és “conscient” de la congestió de l’espai aeri europeu i ha recordat els problemes de l’estiu passat que es van traduir en una manca de puntualitat a molts dels aeroports. Amb tot, per fer front a un creixement sostenible, la Cambra proposa diverses mesures, com avaluar diferents configuracions de les pistes i els seus impactes en l’entorn, tant en l’àmbit mediambiental, com en l’acústic.

La presentació de l’estudi ha coincidit amb el darrer acte públic del president sortint de la Cambra, Miquel Valls, que ha destacat que sempre ha reclamat una gestió individualitzada de l’aeroport i que va ser l’ens qui va liderar l’acte del IESE del 2007.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona