Infraestructures i serveis

Els alcaldes de la Catalunya central s’uneixen per exigir solucions per a l’R4

El Consell Comarcal del Bages no descarta emprendre accions legals si Foment no posa data a les actuacions

Alcaldes de la Catalunya central s’han concentrat aquesta tarda a l’estació de Renfe de Manresa. Acompanyats de representants del teixit associatiu i econòmic de les comarques del Bages, Berguedà, Solsonès i Moianès, els alcaldes han volgut mostrar que malgrat els colors –n’hi havia del PDeCAT, ERC, CUP i PSC– estan tots d’acord en “exigir” les inversions pendents a l’R4.

Segons ha explicat el president del Consell d’Alcaldes del Bages, Ferran Estruch, no descarten emprendre “accions legals” si, en el termini de 15 dies, el Ministre de Foment no rep als alcaldes i posa sobre la taula un calendari concret d’execució de les actuacions previstes a la línia R4. A més, exigeixen una investigació, si cal “independent” que esclareixi les raons del sinistre de Castellgalí. Estruch recorda que els alcaldes porten des del 2002 reclamant inversions a l’R4. “No ha arribat res i ja estem farts”, ha dit.

“És un greuge històric que fa anys que patim”, ha dit Estruch, que ha qualificat la situació d’ “inadmissible”. El representant dels alcaldes ha recordat que els batlles porten des del 2002 exigint “les inversions promeses que afecten la seguretat de les persones”.

Els alcaldes també reclamen que s’investigui “a fons i si cal de manera independent” l’accident de Castellgalí. “Aquí no quadren moltes coses”, ha assegurat Estruch, que ha apel·lat al fet que el sindicat de maquinistes hagi exigit que no s’obri el tram de línia per “manca de seguretat”. Per aquesta raó, ha dit, cal saber exactament “que és el que va passar”.

El secretari de CCOO a la Catalunya Central, Carles Manzanares, també ha volgut recordar que l’R4 és “l’única alternativa de transport públic” per a molts treballadors i estudiants.

D’altra banda, malgrat que Renfe tenia previst reobrir el tram de la línia afectada per l’accident aquest dimarts, la negativa dels maquinistes a cobrir aquest servei va fer impossible el compliment de reobertura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona