Infraestructures i serveis

transports

El govern exigeix a Monbus que compleixi els horaris de Manresa a Barcelona

Els alcaldes reclamen de forma conjunta millores en el servei, que en un mes acumula més de cent queixes

Territori es reunirà avui amb l'operadora

El govern català actuarà per frenar l'esllavissada d'incidències que acumula en tan sols un mes l'empresa concessionària del servei de bus entre Manresa i Barcelona, Monbus –de la companyia Hispano Igualadina–. Ho va afirmar ahir Pere Padrosa, director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, després de la reunió que va mantenir amb representants polítics de Manresa, Abrera, Olesa i Monistrol de Montserrat i amb usuaris del servei per abordar la problemàtica.

Padrosa va assegurar que es mantindran les inspeccions per comprovar si l'empresa compleix els horaris, la ruta i les condicions tècniques dels vehicles i que el govern “aplicarà la llei amb rigor” en cas que continuïn les incidències. Tot i això, la retirada de la concessió només es consideraria, segons Padrosa, en cas que no s'aturin les incidències i la companyia acabi acumulant reiterades sancions.

El govern preveu per avui mateix una reunió amb representants de Monbus amb l'objectiu de trobar una solució al problema i aconseguir que “els usuaris treguin la incertesa del seu catàleg diari de preocupacions, un cop comprovat que els fets objectius es corresponen amb les queixes que hem rebut tant per part dels ajuntaments com dels usuaris”, va dir Padrosa.

Un mes de servei

L'operadora va assumir la gestió de la línia el 17 de desembre. Des d'aleshores, la Generalitat ha recollit ja 97 queixes, la majoria motivades per la falta de puntualitat dels busos, però també pel desconeixement que els conductors tenen de la ruta –un fet denunciat per ells mateixos–, així com per problemes tècnics dels vehicles.

Però no són les úniques. La xifra podria ascendir a més de 200 queixes si hi afegim les que encara no han estat comptabilitzades per ajuntaments com el de Manresa. “Ens han arribat per molts canals diversos i algunes coincideixen amb les d'usuaris d'altres poblacions com ara Olesa, de manera que encara no les hem comptades totes oficialment, però podríem parlar d'un centenar”, va explicar ahir Olga Sánchez, regidora de Mobilitat de Manresa.

Busos fantasma

David Chicón, que va ser a la reunió com a representant dels usuaris, va demanar que es posi fi al que va anomenar “busos fantasma”. Segons va dir, l'incompliment reiterat dels horaris –i també les llargues cues que hi ha la C-55– fa que el trajecte, que sobre el paper ha de ser de poc més d'una hora, sigui de molt més. I també fa que a vegades el retard sigui tan gran que el bus ni passi.

Més de 7.800 viatgers el 2016 de Solsona a Barcelona

Més de 7.800 viatgers van utilitzar l'any passat la línia regular d'autobús que uneix les ciutats de Solsona i Barcelona. En concret, 492 viatgers va n utilitzar el servei semidirecte (amb parada a Manresa) de Solsona a Barcelona, i 3.373 ho van fer en sentit invers, és a dir, de Barcelona a Solsona. El consell comarcal en fa una valoració positiva. El president de l'ens per delegació i conseller comarcal de Transports, Francesc Xavier Mas, ha subratllat que “és un servei que val la pena, ja que pots sortir amb bus de Solsona i a les nou del matí ser a Barcelona sense haver d'agafar el cotxe”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona