Infraestructures i serveis

trànsit

protesta

Uns 250 veïns tallen l'N-II a Garrigàs per reclamar millores

Els quatre municipis més afectats critiquen que fa 20 anys que esperen les obres i amenacen amb més accions

Els veïns de Borrassà, Garrigàs, Pontós i Palau de Santa Eulàlia van tallar ahir a la tarda l'N-II durant mitja hora en protesta per la falta d'inversions als accessos que comuniquen amb els seus municipis. Unes 250 persones, amb pancartes a la mà i el lema “Prou accidents! El pròxim pots ser tu”, van barrar el pas als cotxes a l'encreuament de Garrigàs. L'objectiu era exigir al Ministeri de Foment que assumeixi d'una vegada les obres de millora, adjudicades des de fa més d'un any. De fet, els treballs a les interseccions de Garrigàs i Pontós van començar al desembre, però fa més de mig any que estan aturats.

L'alcalde de Garrigàs, Josep Masoliver, va dir ahir que són veritables “punts negres” on són habituals els accidents. El darrer, que va tenir lloc fa tres setmanes, va ser la gota que va fer vessar el got i va empènyer els veïns a mobilitzar-se. Ja hi ha convocada una altra protesta per al diumenge 28 d'agost, i no descarten fer més talls de carretera, aquesta vegada a la rotonda d'accés a Figueres perquè l'acció tingui més repercussió.

Tips dels retards d'unes obres que no acaben de desencallar-se mentre els accidents se succeeixen, els veïns de Garrigàs, Pontós, Borrassà i Palau de Santa Eulàlia van decidir manifestar la seva indignació i reclamar que s'actuï sobretot en dos històrics punts negres d'aquesta carretera: els trencants de Garrigàs i Pontós. L'acte, convocat entre les 7 i les 8 de la tarda a la intersecció de l'N-II amb les carreteres en direcció a Garrigàs i Creixells, no va provocar grans retencions i va tenir sobretot un caire festiu i reivindicatiu.

“Tenen els projectes fets i les obres adjudicades, però només han fet algun remenament de terres i ens van donant allargues, amb modificacions de projecte o, ara, amb l'excusa que no hi ha govern a Espanya”, criticava Josep Masoliver. Després de vint anys de reclamacions i promeses, Foment va adjudicar, el març del 2015, la construcció dels enllaços de Pontós i Garrigàs a la societat Corsán-Corviam, per un import de 6.899.740,20 euros i un termini d'execució de 22 mesos. Poc després ja van aparèixer a peu de carrera els rètols de Foment anunciant les obres, i a final d'any –just abans de les eleccions espanyoles– van començar els moviments de terra a la cruïlla de Pontós amb la instal·lació de canalitzacions. Des de llavors, però, ja no s'ha mogut res més.

Canvis en el projecte

El projecte adjudicat iniciament preveia substituir les interseccions de l'N-II amb la GIV-5125 a Pontós i la GIV-6226 a Garrigàs per nous enllaços a diferent nivell: a cada cruïlla s'havien de construir rotondes elevades i un pont per connectar-les, per sota del qual havia de passar l'N-II. D'aquesta manera se substituirien els girs a l'esquerra i les incorporacions directes des de Garrigàs i Pontós cap a l'N-II, dos punts d'alta accidentalitat. En el cas del trencant de Garrigàs, aquest projecte s'ha modificat, i el pas es farà finalment per sota de l'N-II. Si és que comencen algun dia els treballs.

LA FRASE

Tenen els projectes fets i adjudicats però van donant allargues, ara amb l'excusa que no hi ha govern.
Josep Masoliver
Alcalde de Garrigàs


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona