Infraestructures

Obren el concurs per a la millora de l'estació de Tarragona

Foment invertirà 5,6 milions en un projecte que se centrarà a resoldre els problemes d'accessibilitat de la infraestructura

El govern municipal, satisfet amb la notícia després d'anys de reivindicació de l'execució

El Ministeri de Foment per fi ha posat en marxa la tramitació que ha de permetre executar les millores pendents a l'estació de Tarragona i posar fi al dèficit d'accessibilitat que presenten les instal·lacions. El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) va publicar dissabte passat l'inici del concurs públic obert per Adif per escollir l'empresa que s'encarregarà del projecte, que està valorat en 5.590.702,4 euros, més de mig milió per sota de la suma anunciada pel govern estatal ara fa un any. L'Ajuntament de Tarragona va valorar ahir positivament la notícia malgrat el retard, i es va mostrar esperançat perquè l'execució sigui ràpida.

Andanes millorades

Les actuacions previstes per Foment afectaran les dues andanes que es fan servir actualment per als trens de passatgers, i on s'instal·laran un ascensor i dues escales mecàniques a cadascuna. D'aquesta manera, s'introduirà una forma alternativa d'accés als trens per a les persones amb mobilitat reduïda, que actualment només poden optar pel pas subterrani amb escales, que també es renovarà totalment i estrenarà il·luminació, paviment i fals sostre.

El projecte també suposarà la modificació de les dues andanes; així, la segona andana passarà a guanyar més de quatre metres d'amplada, fins als 7,75 metres. També se'n corregirà l'alçària (s'arribarà als 68 centímetres) per corregir el desnivell existent entre alguns tipus de trens i el nivell de l'estació de Tarragona. Finalment, a banda d'instal·lar elements que facin accessibles les andanes per a persones cegues, també s'hi posarà una nova marquesina, de 80 metres de longitud, per protegir els passatgers de les inclemències meteorològiques.

Retard acumulat

Malgrat que el govern local continuava sense una notificació oficial, ahir es va mostrar satisfet pel pas endavant. “Esperem que s'executi al més aviat possible”, va detallar la portaveu de l'executiu local, Begoña Floria, que va recordar el retard en la tramitació. “Ara mateix tenim una estació que no és pròpia d'un país europeu”, va afegir. Foment s'havia compromès ara fa un
any a obrir la posada a licitació abans del 31 de desembre, després que l'any 2011 es completés la primera fase de la millora, que es va limitar a l'edifici de l'estació.

LA XIFRA

5,6
milions
és la inversió prevista per Foment. L'actuació més esperada és la instal·lació d'ascensors a les andanes.

LA FRASE

L'estació no és pròpia d'un país europeu i necessita una inversió molt forta
Begoña Floria
Portaveu del govern a l'Ajuntament de Tarragona

Un 0,62% menys de desplaçaments en transport públic

El sistema de transport públic de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Tarragona va fer balanç ahir dels usuaris dels diversos mitjans de transport durant l'any passat, exercici que s'ha tancat amb gairebé 18,7 milions de viatgers. Aquest registre, però, suposa una lleu disminució
del nombre de desplaçaments del 0,62% respecte al 2014, segons les dades provisionals corresponents al mes de desembre. De fet, les dades del 2015 constaten un augment del nombre de viatges en tots els corredors excepte en el
de la part central de la Costa Daurada, que està estretament lligat a la mobilitat de treballadors i visitants generada pel turisme.

Pel que fa a la utilització del transport públic en els diversos corredors de mobilitat del Camp de Tarragona, destaca
el creixement del nombre de viatgers als entorns urbans de Reus, Tarragona i el Vendrell (3,31%) i també en els corredors Tarragona-Reus (1,87%), Tarragona-Torredembarra-el Vendrell (2,41%) i Tarragona-Constantí-Valls (2,74%), tots fortament vinculats amb la mobilitat quotidiana dels residents al Camp de Tarragona.

Aquesta situació contrasta amb la reducció del nombre de viatgers que s'ha produït entre els mesos de maig i octubre a la zona central de la Costa Daurada, que ha experimentat una reducció de prop de 650.000 usuaris (un 14,5% menys que el 2014) i acapara la pràctica totalitat de la disminució del nombre de viatgers de tot l'àmbit del Camp de Tarragona. La mobilitat a la zona central de la Costa Daurada correspon a les connexions entre Cambrils, Salou i Vila-seca amb Tarragona i Reus, i té un marcat caire estacional, ja que està estretament lligada a la mobilitat de treballadors i visitants generada per l'activitat turística. La resta de corredors del Camp de Tarragona han pujat un 8% en total.

Pel que fa a l'ús de les targetes de viatges integrats, durant l'any 2015 han crescut els títols de més fidelitat. La T-Mes augmenta un 19,43%, mentre que la T-50/30 ho
fa gairebé un 6%. La pujada més important es produeix amb la T-12, que guanya un 52,25% d'usuaris. S'han realitzat més de 2,1 milions de viatges amb aquests tres títols, un 12% més.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia